/ Valpar /

Hanvalparna är klara!

Hanvalparna: Harley Charlie, Hilo, Hex och Hugin testar hala golv.
 

Nu är det klart vem som tar vem av hanvalparna och det är också klart vad de ska heta:

Grålle - Hugin ska flytta till Salem
Stjärnan - Harley Charlie ska flytta till Södertälje
Svansen - Hex ska flytta till Sandviken
Farstun - Hilo ska flytta till Sala

Helt otroligt att alla heter på H och ska flytta till en bostadsort på bokstaven S. Hur blev det så?

Hugin tyckte om att dra i en kedja.


Hugin är ett litet roligt projekt som jag själv är inblandad i och vi får se om han kommer att stanna i Salem eller om vi så småningom låter testa honom hos Polisen för försäljning. Båda möjligheterna finns.

Jag tycker om att överraska valparna med lite nya saker. Eftersom de inte kunde vara ute i går pga vädret så tog jag fram lite kastruller. Aluminumfolie kan också hundar reagera på, så det fick de också testa. Men de var bara nyfikna så det var en ganska trist övning.

Jag funderar över vad valparna har för minnesbild av min mobil. När den ringer så vaknar alla och springer upp. Däremot när Oves mobil ringer, så reagerar de inte alls. Konstigt.


 
I dag kommer Dios matte hit och bor här fram till valpleverans. Det blir säkert ett kärt möte för Dio. Hon börjar bli ganska less på det här mamma-livet. I helgen är det fullt hus. Det är besök i princip från klockan tio på lördag till klockan fyra på söndag. Förutom valpköpare så kommer eventuellt min bror på besök. Han jobbar i Polen och är just nu i Stockholm, så det måste gå att pressa in. Sedan på måndag har jag tenta hos Styrelseakademien. Det är tur att det finns nätter och att jag är en nattuggla.

I skrivande stund tittar solen fram, så nu är det dags för en långpromenad med två hundar som börjar bli ganska less på hundgårdsliv... :-).