/ Träning och valpar /

Besök hos Allti's barnbarn

Två valpar efter Enduros Drive. De var lite trötta när vi kom.

Jag har haft fullt upp med diverse föreningsarbete, så trots att alla valparna hade flyttat för en och en halv vecka sedan så har det fortsatt vara fullt upp. Dessutom har jag tränat lite intensivt med Guzzi. Det känns lite trist att vi tappat så mycket av det vi hade i höstas, men det är bara att bena i sär och starta om. Det är främst fria följet som jag tycker är urdåligt nu. Hörseln har också försämrats en del. Skojar förståss. Det jag är mest nöjd med är hur hon fungerar med vilt. Vi ser vilt nästan varje dag. I bland far det upp rådjur bara 15-20 meter i från oss. Hon stannar upp och tittar på dem, sedan på mig. Jag har varit iskall tills hon valt mig och då kommer belöningen. Men det är ju inte det vi ska tävla i :-). 

I går åkte jag och Ove till kennel Källstugan och tittade på Drives valpar. De var lite trötta när vi kom, men sedan när vi druckit kaffe var det full fart på dem. 

Tiken.
 
Tiken till vänster - hanvalpen till höger.
 
 
 
 
Hanvalpen.
 
Tikvalpen.
 
Det var roligt att komma i väg ett tag och prata lite hund, utbyta erfarenheter och tankar. På vägen hem stannade vi till i Katrineholm och jag handlade lite i en hundaffär där. Tyvärr en boll som jag aldrig mer kommer att använda efter dagens tränig. Guzzis tänder åkte in i den så hon kunde inte släppa den utan hjälp av mig. På riktigt alltså. Inget skämt. Jag köpte även en kamprulle, en spårlina och - hör och häpna - en stryplänk. Den måste man ha för att tävla IPO och jag har inte kvar de som jag hade för 20-30 år sedan.

#1 / / My:

Vilken toppen dag!!
Valpar vilar inte, de ligger på laddning 😂

Stryplänk är inget dåligt, det dåliga sitter i andra ändan om det används dåligt 😊

Kram till Er.

#2 / / Kerstin CC:

Tack för trevligt besök! Valparna artar sig bra. I dag kommer Bastians förare och hälsar på valparna med sina barn.

#3 / / Ida:

Så söta ^^