/ Valpar /

Bäbis i huset!

Jag borde ha uppdaterat för en vecka sedan, men tiden har flugit fram denna vecka.
Först lite foton på valparna 7,5 vecka gamla. Det var innan snön kom, för visst kom den precis som den brukar göra varje vinter.
Granit
 
Gissa och mamma Allt-I
 
Familjen Enduros Godingar eller kanske Galningar
 
Guzzi
 
Guzzi
 
Gissa
 
Guzzi
 
Granit och Gissa.
 
Gissa
 
Granit och Guzzi
 
Guzzi och Granit
 
Gissa och Granit
 
Guzzi och Gissa.
 
Förra helgen var det dags för valpleverans. Det blev väldigt tomt ska jag säga.
 
Gissa med matte Marie.
 
Först åkte lilla Gissa. Hon flyttade till Norrköping till matte Marie och husse Lasse.
Sedan flyttade Granit, som numera bor i Enköping hos Petri och Emma. I samma hus bor även Enduros Dia samt en äldre schäfergentleman som heter Legato.


Granit med husse Petri.
 
 
Kvar hos oss är Guzzi. Enduros Moto Guzzi. Det har varit en annorlunda vecka med ett evigt rännande ut och in. Några misslyckanden har det blivit, men för det mesta har jag lyckats pricka in kisspauserna. När hon vaknat, när hon lekt en stund och när hon ätit. Jag har inte räknat, men det blir ett tiotal gånger per dag. Kanske femton..;-).

På morgnarna tar jag ut Allt-I, Guzzi och Bolt tillsammans. Då får Guzzi gå i koppel för att inte bli nersprungen av de stora. I bland följer Allt-I med ut, men för det mesta går vi ut bara jag och Guzzi. Jag har passat på att springa och gömma mig när hon inte är uppmärksam. Vi har gjort de första övningarna att springa emellan oss. Sedan har jag börjat med lite annat och det kommer kanske en film när vi hunnit en bit på väg.
 
Veckan bestått av en arbetsdag borta, men i övrigt har jag kunnat jobba hemifrån med att förbereda ett par utbildnings-/konferensdagar. I vanlig ordning ligger jag efter med det mesta. Det är ett antal samtal som ska ringas och ett antal saker som ska uppdateras på hemsidan. Men har man bäbis i huset så har man :-)