/ Allmänt / Tävling /

Duktiga lydnadsekipage i sommar

I går kväll tog jag en långpromenad med hundarna. Det är roligt att se att Allt-I jagar efter Guzzi över fälten. Det gjorde hon inte för ett par månader sedan. Det som är mindre roligt är att man sedan tror sig få en lugn kväll, men det är inte riktigt Guzzi's stil. Hon skuttar runt och hoppar upp mot grinden vi har i trappan. Och jag måste naturligtvis släppa ut henne. Hon kan ju vara nödig. När det upprepas för tredje gången inom loppet av en timme så brukar jag vara ganska irriterad. För när hon kommer ut tar hon bara en boll, pinne eller vad hon hittar och säger åt mig att jag ska leka med henne. Ganska sunt egentligen, men jag kanske vill göra en del andra saker också.

Enduros Egen Vilja har inte bara blivit uppflyttad till högre klass i sommar. Ett LPII har hon fixat också. Jag gissar på att vi snart har ytterligare en elithund med familjenamnet Enduros.

LP II Enduros Egen Vilja 
 

Eva och Elda.Elda har också tävlat lydnadsklass II och vunnit ett 2:a-pris.
 
Els-Marie och Etta vann en kvällstävling i Katrineholm och fick ett 1:a-pris i lydnadsklass II.
 
 
Marianne och Fix It. Förutom dessa systrar i E-kullen så har Fix It fixat ett smått fantstiskt resultat i lydnadsklass I. 193,5 poäng och ett 1:a-pris. 
 
 
#1 / / Mia och Greta :

Måste säga att jag varit dålig på att läsa din blogg på väldigt länge. Kanske blir bättring nu
Grattis 🎉 till alla fina resultat