/ Allmänt / Valpar /

24 november - Oj, vad de växer!

 
Veckan har gått fruktansvärt snabbt. Jag har jobbat heltid och husse har fått se till att Allt-I har allt vad hon behöver. Helgen startade si så där. Jag uträttade lite ärenden efter jobbet i fredags och fick för mig att tvätta bilen. När jag svarat på alla frågor på panelen satte tvättmaskinen i gång. Den tvärstannade ungefär i jämnhöjd med hjulen. Det var bara att gå till Kundtjänst och så här efteråt tackar jag min lyckliga stjärna för att jag tvättade medan Bilia fortfarande hade öppet. Vi kunde konstatera att jag ställt bilen för långt till vänster. Borsten som ska rengöra hjulen hade fastnat. Det hela slutade med att ett par killar från verksta'n kom med en domkraft med hjul under och så var vi tre stycken som knuffad ut bilen åt höger samtidigt som en drog i domkraften. Himla skönt att komma loss och få åka hem och fira helg i någorlunda tid. Och bilen blev trots allt tvättad efter någon timmes problemlösning... ;-).
 
I går hade jag och Bolt en träff med Dollar och hans matte. Vi åkte till Kjula och tränade spår. Sedan hem och tittade på valparna, åt en hamburgare och avslutade med uppletande. Orkestern som skulle spela på en privat fest på Jädersgården tränade lite på eftermiddagen. Vi tyckte det lät så mycket i valprummet, så Allt-I och valparna flyttades upp till Josefinas rum. 
 
Biabädden är borttagen.
 
I dag hade jag en lång göra-lista i vanlig ordning. Det blev inte så mycket av den. Jag hann i stort sett bara åka till Tuna Park där jag köpte en extern hårddisk, skrivarpatroner och en del kläder. Jag flyttade ner valparna till valprummet igen och tog bort Biabädden. De börjar bli så stora, så risken är stor att någon kryper över kanten och inte kan ta sig tillbaka. Jag valde också att inte lägga dit någon flispläd. Valparna blir lurade av det mjuka och letar mat hela tiden. Jag tycker det är bättre med något med slät yta.
 
Sedan har det varit fotografering av valparna och TV-kväll. Det var lite svårt att fotografera eftersom Allt-I fäller och det fastnar hårstrån från henne på valparna. Här kommer i alla fall fotona:
 
 
 
Killen Granit som ökat från 555 gram till 1091 på en vecka.
 
Det ser ut som om han ler.
 
Lillan som ökat från 333 gram till 668 gram.
 
Så söt, påminner om Allt-I som liten valp. 
 
Skärnos, som inte längre har skär nos, har ökat från 464 till 878 gram på en vecka.  
 
Jag tror hon får en väldigt fin teckning. Det börjar komma vid ögonen, men det kanske det gör på Lillan också snart.
 
Ja, det var veckorapporten om valparna. Det bör kunna bli någon uppdatering framåt mitten av veckan då kanske ögonen spricker upp.