/ Allmänt /

16 april - Äntligen tillbaka!

Så här långt uppehåll i bloggandet brukar jag inte ha. Så här långt uppehåll har jag faktiskt aldrig haft och då har jag bloggat sedan 1999.
 
Det är en turbulent period i mitt liv. Det känns som om jag hoppar och far runt dagarna i ända och ändå inte får något vettigt gjort. Men visst har det hänt saker. Om vi börjar med det som känns mest positivt så är min bok "Träna och tävla rapport" verkligen på G nu. Manuset har varit ute på remiss hos sakkunniga på olika områden. I samma ögonblick som manuset gick i väg fylldes jag av osäkerhet. Tänk om de skulle tycka det var skit rakt igenom? Tänk så pinsamt, för det är ju svårt som remissläsare att såga manuset rakt av. När det första mejlet damp ner var det med stor vånda jag öppnade det. Jag gluttade på de första raderna och förmodligen infann sig ett fånigt leende på mina läppar:
"Jag har läst manuset med stor behållning och är övertygad om att det kan bli en bok till glädje för många andra också. Det märks att du verkligen kan ämnet och brinner för det, vilket inte är så vanligt i dessa tider av universalgenier som spottar ur sig böcker om allt möjligt. "
Jag pustade ut och när nästa remissläsare skrev: "Nu så.....Fantastiskt intressant och välskrivet. Du har lyckats fånga tjusningen med att träna och tävla rapport på ett ypperligt vis."
 
Puhh. Naturligtvis hade mina remissläsare en massa synpunkter också. Jag är så himla nöjd med dem, de gav mig precis den hjälp som jag behövde. Nu är manuset hos en redaktör som ska se över det sista och ge synpunkter på upplägget och det språkliga. Nästa vecka går det vidare för layout. Vi får förmodligen komplettera med lite fler foton också. Jag var i alla fall tvungen att beställa ett par skisser till efter remissen.
 


Det har hänt en del på min andra bokfront också. Dels har jag gått med i Egenutgivarna och kommer på så sätt att vara med på Bokmässan i Göteborg i september och dels är det en kampanj med boken hos En bokcirkel för alla. Kampanjen pågår även på facebook med bloggprat.
 
Här tillbringade vi påskhelgen.
 
Allt-I har löpt, så det har varit avbrott från såväl vattentrask som hundsim. I går kom vi i gång med vattentrasken igen. Under påsk var vi på lillsemester i Forshaga för att träna. Det var inte det lättaste med isiga och snöiga planer, men jag fick träffa tre av mina valpar under helgen. Dio tog jag inga kort på och henne har jag ju träffat en hel del genom att hon bodde här en dryg månad hösten 2011. Däremot har jag inte träffat Cenit så mycket. Det var en angenäm upplevelse. Under påsk fick jag se henne både i träning och privat om man säger så. En helt underbar hund om ni frågar mig. Hon har alla flingor i paketet den damen :-). Jag träffade även Erik och Brave som dök upp en av våra dagar i Forshaga. 

Christer och Cenit.
 
Erik och Brave.
 
Under den gångna helgen genomförde vi en nybörjarkurs i rapport med fem ekipage. Flera av dem hade kommit en bit på väg. Här kommer lite foton från helgen:

Fikapus.


Dalton.


Niza.


Nixa.


Nixa.


Error.


Error igen.


Hydra.


Hydra.


Texas.


Diskussioner.


Error.


Error.


Dalton.


Hydra.

Texas.

Ytterligare två E-hundar har röntgats. Och en av dem har debuterat i appellklass. Mer om det i morgon, för nu är klockan mycket.
#1 / / Mia och Greta:

Vad roligt att få lite att läsa igen. Spännande med nya boken.
Och duktiga E-hundar också. Ja hussar och mattar också naturligtvis :-)

#2 / / Jenny i Sollefteå:

Kul att det rör på sig! Spännande med nya boken! Åh vi pratade om Dio idag! Hennes spårnos saknar vi verkligen, yrhättan som bor här behöver lite av Dios spårkoncentration. Kan du skicka upp lite till oss?