/ Valpar /

19 november - Valpträff för F-kullen

 
En riktig hundhelg har det varit. I lördags var jag hela dagen i Roserberg på Svensk Bruksschäfers seminarium och 10-årsjubileum. Dagen bjöd på två intressanta föreläsare. Kjerstin Pettersson från SLU har jag lyssnat på tidigare. Denna gång var jag bättre på att anteckna och jag gillar verkligen hennes tänk. Det överensstämmer mycket väl med hur jag planerar Alltis träning, så det kändes lite som en bekräftelse på att vi är på rätt väg.

Jag kom hem vid sjutiden på lördag kväll och då hade Falco med sin husse och matte kommit redan. Vi åt en god middag som Ove fixade och pratade till strax efter midnatt.

I går var det valpträff och jag hann ut en timme med hundarna samt hann laga lunchen innan det började klockan 11. Här kommer lite foton från träffen.Annmargret har tagit fotona i vanlig ordning, men det var väldigt mörkt och svårt att fotografera.

Jag håller i Falco när husse springer i väg.
 
Full fart!
 
Lydnadsträning. Här lite följa-övningar.
 
Falco ser måttligt road ut när jag pekar med hela handen.. ;-)
 
Farah med sin matte.
 
Farah tränar sitt - stanna kvar.
 
 
Fnittra i fotposition.
 
Fnittra - sitt-stanna kvar.
 
Jag håller låda inför uppletandet.
 
I dag var det dags att jobba igen. Jag hade ett par extra lektioner på grund av mycket sjukdomar.Det var mörkt när jag skulle ut och traska i obanad terräng. Men fasen vad trist säger jag bara. Jag växlade mellan lösa och kopplade hundar. 10 minuter lösa, 10 minuter i koppel. I en timme höll vi på.

Jag har fått oväntad hjälp med synpunkter och korrektur på rapportboken. Det känns bra. Nu har jag två hela dagar att jobba med den på. På onsdag ska jag och träffa bland annat D-kullens pappa samt Cax på Enköpings BK. Jag tränar ju ingen lydnad nu, men vill gärna dit ändå.Hoppas det blir bra väder.
#1 / / Anonym:

Så stora å fina dom börjar bli :)