/ Valpar /

28 januari - Enduros Drive friröntgad

Ytterligare ett Allti-barn med A-höfter. Hittills har alla Alltis barn HD A. Bara Dante som återstår att röntga nu. Ja, och de Elithundar som fortfarande inte är levererade förstås;-.


Enduros Drive HD A, ED(0).

De har inte bara bra leder i Dunderkullen. De är supertrevliga också. Jag vet fortfarande inte när de ska mentalbeskrivas, men ser fram emot att träffa hela gänget igen.

Men just nu får A-barn,Bästa-kullen, Cuper- och Dunderhundarna ursäkta. Livet handlar om överlevnad i en vecka till.. Elitkullen börjar troppa av på onsdag, vilket jag ser fram emot med blandade känslor.

I morse ville jag äta frukost i lugn och ro, dvs utan att med jämna mellanrum springa in i köket (vi äter alltid frukost i vardagsrummet framför TV:n) och torka efter huliganerna. Om det inte är kiss och bajs, så är det vattenskålen som tömts. I vilket fall som helst så satte jag ut dem i rastgården för första gången. Det var Säpos husse som kom med förslaget och det var banne mig inte dumt.

De var ganska trötta när de kom in och vi hade en lugn förmiddag. Vid tolv-tiden åkte jag till Strängnäs BK för tävlingssektormöte. Jag kom hem vid tre och vi lastade in valparna och Allti i bilen och åkte till Kjula. Där tog vi en halvtimmes stilla promenad med de små.

Jag filmade en del, men tyvärr verkar min videokamera gett upp för gott nu. Batteriet tog slut i skogen och nu är den död trots att jag försöker ladda den.

I går chipmärktes hela gänget. Kerstin, en bekant tillika aussieuppfödare, är auktoriserad och har chipmärkt alla Endurohundar. Det är skönt att ha det gjort när man ska till veterinären och alltid lika roligt att träffa Kerstin och Sven. Jag tycker det är lite otäckt och vill inte titta, utan står med huvudet bortvänt när jag håller valpen.  "Norskan", som vi börjat kalla Noomi, skrek och sjåpade sig. Essi var också lite högljudd. Error och Vilda pep till lite. Etta och Elda var helt tysta. De verkade inte känna något alls. Det enda som hördes var knäppljudet när chippet trycks in.

I morgon är inget särskilt inplanerat. Om det milda vädret runt nollan fortsätter får valparna vara i rastgården i morgon också. Ser fram emot en härlig söndag.

#1 / / Mikkel:

Grattis med flott resultat på Drive!



Og stakkars Noomi da! Du vil ikke se på det en gang, mens hun ble stukket i nakken! Skjønner godt at hun gråt litt da...

#2 / / Ann-Margret & Vinja:

STORT GRATTIS till Ingrid och Drives husse & matte till det kanon bra röntgen resultatet :)

#3 / / Mia och Greta:

Ja idag var det ju kallt så då fick du väl glatt ha alla glada valpar inne antar jag. Även om det var jättefint väder och härlig luft. Grattis igen till alla fina röntgenresultat.

#4 / / Maria Jonsson:

Grattis till ännu en friröntgad hund :-) Ganska bra med rastgård ibland... ;-) Vi ses på Onsdag hör av mig om tid :-) Krama Vilja från mig :-)

#5 / / Margoth, Kalle, Miss o Alstra:

GRATTIS till röntgenresultatet.



Upptäckte själv att rastgård är helt perfekt när man har "små" huliganer - förlåt änglar... :)