/ Tävling /

22 juni - Grattis Elisabeth och Cinza

Jag har inget bra nytaget kort på Cinza så det får bli en nostalgitripp till april 2010 då hon flyttade till Matfors.


Cinza 8 veckor med matte Elisabeth

Ett stort grattis till Elisabeth och Cinza som var först ut att debutera på tävlingsbanan av Cuperbarnen. De vann lydnadsklass 1 i Sunsvall i kväll och tog ett förstapris på 160,5 poäng. Bra jobbat. En fågel har viskat i mitt öra att Cinza är ett naturbarn på skyddet. Jag ser fram emot att träffa henne och alla syskonen nästa helg när vi har MH i Eskilstuna. Kanske hälsar vi på dem på upp-eller nervägen redan nu i helgen. Det beror på om vi åke inlandet, men vi kan ju åka E4:an åt något håll tycker jag.

Det har varit bra träning både i går och i dag. I går var vi provekipage i Botkyrka där nya tävlingsledare examinerades. Jag tycker det är bra att köra i genom hela lydnaden tävlingsmässigt, men ändå ha möjlighet att korrigera lite, men framförallt att belöna. I går tyckte jag att Allti gick bra på lydnaden. Bättre än i söndags. Jag sa till henne på framåtsändandet åt ena hållet när hon inte tänkte göra någon övergång till skritt innan gruppen. Dessutom denna förbaskat snabba skritt. Krypet borde jag ha gjort annorlunda när jag hade chansen, men nu är det för sent att komma på det. Helheten är jag dock nöjd med.

I kväll bar det i väg till Stockholm igen. Rapportträning på Stockholm Södra. Efter söndagens tråkigheter med skadad hund, så ser jag dock spöken överallt. Eller rättare sagt olycksrisker. Det förtar halva nöjet. Det är kvistar, vassa stenar, träd på fel ställe, branta partier och gropar där de kan trampa ner osv. Men det gick bra. Sista sträckan gick på runt 2 minuter, så vi tror det var ca 1 km. Vi skickade även ett femte skick för att slippa gå med hundarna tillbaka.

Nej, dags att sva. I morgon ska vi åka upp till Östersund och bo hos Denver. På midsommarafton tävlar vi spår. Jag har även kommit med på spår i Järvsö 10 juli. Eftersom vi ska tävla rapport några dagar senare i Myckelsjö så fortsätter vi väl uppåt då. Men sedan vet jag inte om det blir så mycket mer tävlingar i år. Det beror på när Allti börjar löpa. Jag skulle verkligen vilja köra höstsäsongen med henne. Det är den absolut bästa tiden för tävlingar. Jag får väl trösta mig med att Allti säkert är ännu bättre nästa år:-).

Och jag ska uppdatera resultatsidan och kullsammanställningarna med resultat..när jag får tid.
#1 / / Eva:

Grattis till Elisabet och Cinza!!

Lycka till i Östersund, och trevlig midsommar!

#2 / / Linda och Clicker:

Åh vad roligt. Stort grattis till Elisabeth och Cinza! Ska bli så roligt att träffa alla nästa helg på MH-t.

#3 / / Nina:

Lycka till i Östersund, och ha en trevlig midsommar!



#4 / / Nina:

Grattis till Ginza med matte, vad roligt.



Trevlig midsommar.



Nina&Aqila

#5 / / Therese och Cax:

Grattis syrran till vinsten hälsar Cax.

#6 / / Jenny o Dio:

Grattis Elisabet!

Och vi håller tummarna hela dan idag för dig och Allt-I!

#7 / / Anna:

Grattis Elisabeth och Cinza!!

Bra jobbat :-)