/ Träning /

24 januari - Hund Arena i Kungsör


En mycket urfälld vovve. Och nej, det är ingen malle - det är en
schäfer...

Den mesta skrivkraften har gått till boken och så kommer det nog att vara ett par veckor till. Mitt mål är att åtminstone vara klar innan den första valpträffen med D-kullen.


Det har varit bra promenadväder senaste veckan. Eftersom det töat och sedan frusit på så har jag inte varit beroende av upptrampade stigar, utan skaren på gärdena har hållt tillräckligt bra för att ge njutbara promenader. Hundarna har fått rusa av sig minst en timme varje dag. Oftast har det blivit två såna promenader, så jag har känt mig lika nöjd som hundarna.


En laddad Allti, som väntat på detta länge nu.


I dag hade jag i alla fall bokat tid i Kungsörs nya hall för hundträning. Eftersom jag jobbar i Kungsör fick Allti följa med mig till jobbet och vi tränade en timme innan. Jag har bokat in fyra tillfällen till under februari månad.

Hallen var större än jag hade trott, men underlaget var hårdare. Jag är ju lite försiktig med sånt som kan leda till skador och skulle exempelvis inte träna mängder med hopp där. Däremot körde jag stabilitet i väntan på inkallning, precision i fria följet, kryp, skall, ingångar och saktagående. Jag försökte mig på apportering, men tyckte att farten blev lidande. Så nej - jag kommer mest att träna precision vid dessa träningstillfällen.





En lite lustig stilstudie på en högersväng. Allti är så taggad att hon
börjar vridningen innan jag börjat med överkroppen. Bara min fot
som markerat vändningen.



Backning.



#1 / / Ann-Margret & Vinja:

Tack för en kul träning :) Det börjar verkligen bli dags sätta igång på allvar nu.

Synd jag inte kan alla gånger som du bokat, för det behövs.

#2 / / Emma & Petri:

Vilken LYX med inomhushall!!!

Det ser ut som att Allti har kommit i lite bättre form efter valpningen (Misstänker att hon och Bolt har avverkat mer än en kilometer i djupsnön). Det syns på bilderna att hon är riktigt taggad för lydnadsträning också... Här blir vi avundsjuka på positionen som vanligt. Du får nog ge oss lite träningstips på valpträffarna framöver.

#3 / / Sabina:

Vilka härliga och fartiga bilder! Kan vem som helst hyra in sig i den hallen?



Sabina

#4 / / Lina:

Ser himla skönt ut! Jag har ju visserligen inomhushall på jobbet men får inte ut avstånd för framåtsändande eller inkallning i den. Plus att den är kall - MEN jag slipper halka omkring ute så jag är nöjd ändå! :)



#5 / / Daniel & Anna:

Vilken fin hall!

Hoppas att du får till boken snart, ser fram emot att få läsa den :-)

Med all den kunskap du förvärvat kring det här med författarskap kanske du snart kan skriva en bok om "vad man ska tänka på om man ska skriva en bok" :-)

#6 / / Mia o Razzel:

Härligt att kunna åka och träna innan jobbet.

Allt-I ser verkligen taggad ut.

#7 / / Jenny, Elba o Dio:

Vilken härlig inomhushall :) Ni ser ut att ha riktigt trevligt under träningen, precis som man ska :)