/ Träning /

28 januari - Vargavinter

Visst är det en Vargavinter. Dagen började med en timmes snöpulsning. Jag som hade gått upp en så fin slinga. Värst var det för Odette, som blev en liten snöhund och fick duschas för att få bort snön när vi kom hem.

I måndags tränade jag lite lydnad i källaren. Jag stod över uppletandet eftersom det var så kallt. I tisdags simning och i går ett nytt pass i källaren.

I dag körde jag simning igen. Simträningen ska stärka upp hennes rygg och göra henne jämnstark i båda sidor. Allt-I är helt klart starkare i vänstervarv än högervarv. Kan det ha något att göra med att alla ingångar görs i vänstervarv? Vändningar efter hoppet görs i vänstervarv och hon apporterar i vänstervarv....


 

Vi kör 4 serier på ca 3 minuter vardera, med lika lång vila emellan. Jag lovar att det är ganska tungt att ligga i jetstrålen på det här viset och att kasta sig hit och dit. Så vad är en rapportsträcka egentligen om man jämför? 
#1 / / Ann-Margret:

Hej o hå vilken fart det är på henne när hon simmar. Måste vara kanom att man kan ta upp rampen. Det kan man tyvärr inte på Strömsholm.

Smart med den där pinnen med bollen på, men fattar inte hur du satt fast den.

Kör försiktigt nu när du åker till och från jobbet.



Kram!!!

#2 / / Lina:

Hon påminner om sin dotter när hon simmar, eller så är det nog så att dottern påminner om sin mor. :-)



Bra att du jämnar upp henne, de flesta hundar har ju en starkare sida så det borde alla som håller på med krävande hundsport (och annars också) vara nog med! På Elsa skiljer det en cm mellan höger och vänsterbak, den ska vara borta tills sommaren! :-)



Ta hand om er i snön!

#3 / / Ingrid:

Jag har faktiskt inte mätt skillnaden. Var mäter man?



#4 / / Ingrid:

Ann-Margret, bollen var lätt att binda fast med hjälp av de fina snören du satt dit. På pinnen finns liksom en krok och en pigg där jag kan binda.

#5 / / Lina:

Jag mäter över höftmuskelatur och knä.

#6 / / Mia o Razzel:

Intressant det där med ojämn muskel. Måste kolla Razzel. Om båda är lika - tränar jag för lite? :-)

När jag tänker efter, vänder inte alla hunder i vänstervarv? Eller?

Kram i alla fall och kör försiktigt på vägarna.

#7 / / Eva:

Synd att man inte har en källare att träna i. Det skulle vara bra nu;-)

#8 / / Jessica, Sota & Gnista:

Jätte intressant att se film från er simträning, snacka om nyttigt :). Skrattade gott åt Allt-I som verkar göra ALLT för bollen, och min 7-åring som blev nyfiken och kom för att titta på filmen, utbrast "Men oj vilken lättlurad hund"