/ Träning /

24 januari - Äntligen rapportträning


Allt-I på A-stationen vid dagens träning

Det har varit en hyfsat bra vecka träningsmässigt, men hade väl önskat lite till.
Söndag: intervallträning 10 x 100-150 meter, kryp och stegförflyttningar
Måndag: Uppletande 3 korridorer med två föremål i varje, saktagående, kryp och stegförflyttningar
Tisdag: Hundsim intervaller 4 x 2,30 med 2,30 aktiv vila emellan
Onsdag: Vila
Torsdag: Uppletande 2 korridorer med tre föremål i varje, kryp, stegförflyttningar och störningsträning
Fredag: Vila
Lördag: 2 x 10 x 100-250 meter med ca 30 sekunders vila mellan skicken och 5 minuter mellan serierna.
Söndag: Rapportträning. 1 minut - 1,56 - 1,50 - 2,47

Ja, så såg veckan ut och jag var väldigt duktig och gick en timmes promenad varje dag utom fredag. Då blev det bara en vända runt spåret här ute och det är nog bara dryga kilometern.

Om dagens rapportträning kan jag väl säga att nästan tre månaders vila från regelrätt rapport, inte har gjort varken från eller till. Det var samma laddade, tysta Allt-I och alla bitar satt på plats. Möjligen hetare än vanligt på framföringarna, men... nej det var i storts sett ingen skillnad. Men det var ca fem grader kallt så vi hade inga längre liggtider. Jag hade kameran med mig, men frös om händerna och ville knappt ta några bilder.


En bild från A-stationen


Mottagande på A-stationen. Yllet på väg in.

Veckan som kommer är planerad. Det blir hundsim tisdag och torsdag. Med reservation för snökaos. Då stannar jag hemma. Uppletande och lydnad i morgon och lydnad på onsdag tillsammans med Ann-Margret. Fredag får bli vilodag. Sedan blir det att springa i helgen. Jag ska försöka sprida ut simtiderna mer i fortsättningen, men det fanns ingen tid ledig måndag och fredagar vill jag vara ledig.

#1 / / Ann-Margret:

Vad flitig du har varit med träningen den här veckan. Tyvärr kan vi nog inte skryta med så mycke träning här inte. Var väl hos dig sist vi gjorde nått. Fast jag förstår att du ligger i nu för när Aqilas valpar kommer lär du väl kanske inte hinna så mycke.

Jobba inte ihjäl dig nu på jobbet så syns vi på onsdag, ska bli kul.

Kram!!!

#2 / / Anna:

Wow vilken härlig träningsvecka!!

Här är det mest hussen som tränar Accsa när dom jobbar medan jag väntar på barmark och vilar mig i form ;-)

#3 / / Mia o Razzel:

Vad duktig du varit! Vi får vänta ett par dagar till innan vi försöker oss på kryp och så. Vill ta stygnen först. Med det börjar bli jobbigt nu med koppelpromenader. Så mycket spring i benen.

Kram!