/ Träning /

29 april - Simträning

Det spelar ingen roll hur jag beter mig så hamnar jag alltid i tidsnöd. I dag har jag sett fram emot kvällens hundsim hela dagen. När jag kom hem upptäckte jag att tiden var bokad till 18.00 och inte 19.00 som jag brukar ha.
"Du hinner till Södertälje på fyrtio minuter", sa min man.
Jo, det gjorde jag, men det tar ytterligare en kvart till hundsimmet. Bestämde mig för att ta det lugnt och i värsta fall efterbehandla utomhus.
Men vi hann det vi skulle. Dessutom var dom som skulle simma klockan 19.00 försenade en halvtimme.
Jag körde ganska lugn träning i dag med tanke på tävlingen på söndag. Fyra treminutersintervaller som vanligt. Jet-stream som vanligt. Men inte lika intensiva övningar.

När jag åkte hem var det världens åskväder i Södertälje. Jag har som vana att räkna sekunder mellan blixt och dunder. Men blixten och smällen kom ungefär samtidigt. Då är det skönt att sitta i en bil.

När jag kom till Barva stod solen lågt. Den var knallröd och jag hade stannat och fotat med mobilen om det inte hade varit för att jag just hade kört om en traktor. Jag tänkte att jag kunde fotografera den när jag kom ut på gärdena en bit från oss. Men när jag kom dit hade solen försvunnit bakom trädtopparna. Trots att jag var hungrig och timmen sen så fortsatte jag förbi vår infart. Jag tänkte att jag skulle kunna fånga solen på nästa gärde, men den lyste bakom en skog lite längre bort. Så jag fortsatte några kilometer till innan jag insåg att det inte gick att fånga någon sol i dag. Så det var bara att vända hemåt. Jag hoppas att den är lika röd i morgon kväll. Då ska jag ha kameran i beredskap vid valborgsmässobrasan.
#1 / / Lina:

Inte många som jagar solen med hjälp av en bil! :-D Hoppas ni får en fin helg!



Kram