/ Allmänt /

27 februari - Uppletande och regn

I dag klarade jag av att ta mig in och ut ur duschen på egen hand. Natten eller rättare sagt morgontimmarna var en plåga med värk i armen. Ove fräste åt mig att jag fortsättningsvis får ta värktabletter innan jag lägger mig. Jag är ju lite anti mot tabletter. Tycker det äts alldeles för många i vårt avlånga land. Men i kväll ska jag ta ett par Alvedon innan jag lägger mig.

På förmiddagen åkte vi och gick med hundarna. Allt-I fick köra ett uppletande. Tre korridorer och fyra föremål totalt. Jag står numera lutad mot ett träd så att jag kan ta emot henne som "vanligt". Men lite konstigt blir det nog för henne - hon har svårt att sätta sig helt rakt. Jag hade tänkt träna lite saktagående och annat också, men det spöregnade när vi kom hem. Dämed blev det ingen tömning av bilen heller. Det får bli i morgon för på fredag måste den senast lämnas tillbaka.

Under eftermiddagen har jag mest suttit och surfat. Och tränat rörlighet i armen förstås.
#1 / / marianne:

Du ska lyda din förståndiga man!
För läkningens skull så är det bäst att inte ha smärta. Hmmm.. tycker mig ha sagt så tidigare :D

#2 / / Ingrid:

Hmm Marianne - jag begriper förstås inte riktigt hur smärta och läkning hänger i hop, men så kanske det är.

#3 / / marianne:

Enkelt sagt så framkallar smärta stress, som försvårar läkning. Om du är smärtfri under natten så läker det bättre.