/ Träning /

25 november - Enduros Allt-I

Jag har varit i Stockholm ett par dagar denna vecka så det har inte blivit så mycket träning. I stället fick jag trösta mig med en kanonmiddag på Operakällaren. Skämt åsido så är det otroliga kontraster - från ett lugnt liv på landet och morgonpromenader i Kjula med pannlampa på huvud till att befinna sig i huvudstadens glas och betong. Jag begriper inte hur någon vill bo där och dessutom betala en förmögenhet för det.

29111-222
Enduros Allt-I

I dag hade jag bestämt mig för att åka till klubben och träna lydnad. Dessutom skulle vi filma lite. Tyvärr har jag inte riktigt lärt mig teknikaliteterna så skärpan blev si så där både på filmen och fotona. Nåja, man kan säkert fantisera i hop det som saknas..;-). På bilden ovan har jag faktiskt retuscherat bort kopplet som hängde fult och störde, men jag lovar - inget annat är retuscherat på hunden. Hon är precis så fin..;-)

Jag började med Duro och där måste jag ta mig en funderare. Han pep i princip hela lydnaden. Pigg och alert, gör allt, men piper. Vilken skillnad mellan honom och Allt-I. Hon är knäpp tyst. Till och med så tyst att jag funderar ver hur jag ska få fram något skall på henne. Men det kommer nog vad det lider. Jag har en plan....Som sagt kvaliteten på filmen är inte den bästa. Förmodligen för att vi glömde trycka in knappen som ger auto-fokus. Men sedan har jag inte begripit varför photobucket förstorar upp filmen så att upplösningen blir för dj...lig? Ärligt talat så vet jag inte vilket format man ska spara ner i för att detta ska bli bra, men jag får säkert något tips av någon som kan tala om för mig vad jag ska göra. Här är i alla fall en kort film på Allt-I:
#1 / / Anna:

Uj uj uj du är ju ett riktigt proffs på det här med film, musik, snygga klipp och allt. Även om det kan bli bättre skärpa så var ju detta mycket kul att se!!
Jag måste skaffa en videokamera jag med!
Allt-i ser jättefin ut!! Va duktiga ni är!
:-) Anna & Accsa

#2 / / Ingrid:

Faktiskt riktigt kul att hålla på och trixa med olika effekter, men som sagt skulle önskat bättre kvalitet. Filmen som jag sparat i MPG2 är betydligt finare, men kräver för mycket minne.

#3 / / Lotta:

Har tittat på filmen! Jättefint! ja inte skärpan då men själva "motivet". Men vilka öron!!!
Ha det bra!

#4 / / marianne:

OJ!!! Vilken enorm kontakt!!! Såg otroligt bra ut och Allt-I har verkligen ALLT..

Det var ju enormt proffsigt med olika effekter.

#5 / / Ingrid:

Kvalitén är hyfsad på den film jag laddar upp, men photobucket förstorar den till mer än dubbla storleken och då ser det så här illa ut. Kollar för fullt vad jag kan göra åt det.

#6 / / Carina & Christer:

Har tittat på filmen, det var kul att se. Allt-I är verkligen fin. Vad duktiga ni är och vilken fin kontakt :)

http://www.freewebs.com/kzacko/

#7 / / Ingrid:

Tack Carina och Christer. Med film har man ju den möjligheten att man kan redigera bort det som inte var så bra...;-)

#8 / / Ingrid:

Å äntligen kom jag på att man i tället för länk lägger ut filmen på hemsidan och då kan man förminska. Med autofokus hade det nog varit riktigt bra...

Men Lotta! Nu ser jag vad du skriver. Vadå "vilka öron"? Det är ju för att hon ska höra bättre..;-)