/ Träning /

27 december - EFIT och rapportträning

Eftersom jag uppdaterat hemsidan med EFIT, så blir det en kort blogg. I går hade vi rapport på programmet och vid tretiden skulle Oves pojkar komma på middag. Vi klarade vårt tidsschema utan problem.

Eftersom Allt-i haft lite hjärnsläpp på nya sträckor och om hon springer först (vilket hon alltid gör när vi bara tränar henne...)så ville jag ha en lång raksträcka med möjlighet att visa sig om hon inte verka taggad innan skicket. Vi hittade en ganska lång raksträcka enligt nedan:
90125-42

Även Duro fick stå ut med denna "bäbissträcka" och för skojs skull gjorde vi pop-up vid varje skick. Himla vilken fart han hade. Det fungerade bra för Allt-i, men hon reagerade på ett ställe mitt på sträckan. Första gången hon passerade såg jag hur svansen for rakt upp och hon liksom krängde till. Även vid övriga skick såg hon lite berörd ut och bytte hjulspår på skogsvägen. När träningen var klar så gick jag dit för att se vad hon reagerat på. Det visade sig vara en sprucken vägtrumma som det forsade vatten igenom. Hon måste blivit överraskad av ljudet av forsande vatten. Det var ett ljud som slog emot en precis på en viss punkt. Normalt blir det ju allt ljudligare ju närmare man kommer. Jag tror i alla fall att det var så.

90125-43
Allt-i väntar
#1 / / marianne:

Tänk vad bra det är med din blogg.. man kan verkligen plocka upp träningsidéer och få uppslag.