/ Träning /

29 april - Ytterligare en elithund!


Anita med Enduros Blixtra uppflyttade till elitklass spår.

Förra helgen bar det inte hela vägen. Eller också är det som min mamma brukar säga om sig själv "jag har onda ögon så jag ska inte titta". Men i dag i Flen fick kennel Enduro sin femte elitklasshund. De fick i hop 519,75 poäng med full pott på upptag och spår. Stort grattis!!!

 

Enduros Bias certpoäng i elitklass spår på 542 poäng.

Även brorsan Bias har varit i farten i helgen och fick i hop 542 poäng i elitklass spår. Grattis till Ola och Bias. Snart sitter certet där. Grattis!!

Själv skulle jag ha provat lyckan i Eskilstuna för två veckor sedan, Nynäshamn förra helgen och Stockholm Södra i dag. Det blev som bekant inget av dessa planer på grund av löp. I stället hoppade jag in som domare på Eldprovet på Stockholm Södra och dömde både i går och i dag. Det har varit tidiga morgnar där väckarklockan ringt 04.45 båda dagarna. Jag har haft Drive med mig för att miljöträna lite. I går var det mest att ligga i bilen och att se lite andra hundar och människor. I dag hade vi ett långt avbrott i dömandet mellan klockan nio och tolv, så förutom att mingla runt hann jag ta ut Drive och låta honom titta på de andra hundarna. Man hinner inte långt om man ska vara konsekvent. Och det försöker jag vara. Jag stannar om han drar i kopplet och går inte förrän han tar kontakt. Han fick sitta och ligga en hel del när jag stod och pratade med folk också. Och jag tror att det tog en del på hans krafter. Jag körde lite framförgående mot targetpinne också.

Stackars Allti har varit särad från familjen för att få vara i fred från Bolt. Hon sover i Josefinas rum och är ute på dagarna. I dag hade Ove satt ut henne i rastgården så där har hon varit hela dagen. Till skillnad från de andra hundarna går hon in och lägger sig i hundhuset. Där finns inga fönster och bara en svag lampa, så när jag kom hem kom hon ut i solskenet och fick kisa med ögonen. Stackars lilla prinsessan. Jag tror jag satsar på en skön promenad med henne i kväll. Inte länge kvar så kan hon raca med Bolt över gärdena igen:-).

#1 / / Mia och Greta:

Grattis till framgångarna! Det gick så bra för Anita idag. Så kul att reta henne också :-))

#2 / / Ann-Margret & Vinja:

STORT GRATTIS till Anita och Blixtra till uppflyttningen till Eliten :)

Även STORT GRATTIS till Ola och Bias Certpoäng :)

#3 / / Eva & Elda:

Grattis till alla som har tävlat i helgen

#4 / / Eva:

Grattis till Anita och Blixtra!!

Eva och Ola

#5 / / Linda och Clicker:

Grattis till Anita och Blixtra och Ola och Bias för sina tävlingsinsatser.

#6 / / Klasse & Annelie:

Grattis Anita till elitklassen!! Grattis till Ola också för en fin tävling!!

#7 / / Nina:

Grattis till er som har tävlat i helgen, vilka fina resultat.

#8 / / Mikkel:

Grattis med flotte resultat! :-D

#9 / / Lina igen:

Heja bror och syster!!!

#10 / / Lina igen:

Heja bror och syster!!!

#11 / / Helena Hagström:

Mega grattis waoo va kul uppflyttning ! Vilket fint foto . Grattis Ola till certp