/ Allmänt /

27 september - Tävlingssäsongen är över!!!


Enduros Allt-I


I dag när jag kom hem från jobbet såg jag blodfläckar på golvet. Bäst att inte förhasta sig tänkte jag och kollade av Odette. Men det var Allt-I som börjat. Jag är så klart glad att vi hann tävla SM och som grädde på moset även Nordiska. Men jag hade hunnit få lite vittring på rapporttävlingen i Sandviken om två veckor. Startfältet där är imponerande stort. Ett halvt SM om man uttrycker det så.

Men jag är nöjd, förbaskat nöjd. Fem starter och fem Cert. SM-silver och NM-guld. Det kan inte bli så mycket bättre, även om vi inte heller i år kommer att vara med på listan över "Årets rapporthundar". Men vi hinner kanske göra fler tävlingar ett annat år. Eller också inte. Med de hemska vintrar vi haft så hinner man ju knappt med någon vårsäsong. Tror det blir knappt med tävlingar även nästa vår om vi har valpar i vinter. Men hinner förhoppningsvis med en ordentlig höstsäsong i stället.

Det kommer att hända en del annat i vår flock framöver, men det återkommer jag till en annan dag då jag har hela bilden klar för mig. Om två veckor kommer jag i alla fall att dra i väg upp till Norrland och träffa den här killen:


Molars Säpo

Om tiden räcker till kommer jag även att göra en tur upp till Piteå och hälsa på mamma. Vi får se. Sedan har vi anordnat en spårkurs i Strängnäs med Rune Westerlund som instruktör den 14-16 oktober, så det blir en bråd och spännande vecka.
#1 / / Harriet:

Gud vad spännande med lite valpar igen. Blir mysigt att mysa med dem när jag kommer till dig och tränar! Eller bättre att jag lämnar in Did It för träning och myser under tiden med valpar:-)

#2 / / Eva & Väinö:

Spännande!!!!

#3 / / Kattis:

Men vad du gör mig nyfiken - vadå för flockförändringar? Berätta genast!

#4 / / Lina:

Jag kan också tänka mig att lämna in min hund och komma och mysa med valpar ;)

#5 / / Ingrid:

Nu får ni ge er tjejer! Hur många hundar tror ni jag kan ha egentligen?..;-)

#6 / / Hans Vestergren:

Lycka till nu med parningen så ses vi efter vintern i rapportskogarna.

#7 / / Mikkel:

Så spennende! Endelig er ventetiden over. Nå er et bare resterende uker å vente, og så håper jeg det kommer en lite en som gjerne vil skifte statsborgerskap. :-D



#8 / / Kerstin Gustafsson:

Vad vi har väntat på detta löp!



Säger bara -- JIIIPPPPII !!!!!!!

#9 / / Eva:

Verkligen inget dåligt resultat av din tävlingssäsong!

#10 / / Mia:

Åhh! vad spännande!!!!

Mia

#11 / / Lena och Ella:

Nu vet jag inte vilket som är mest spännande flockförändringen eller Allt-i löp.

#12 / / Silva Holmér:

Grattis till kanonsäsong & till Romantisk resa norröver!

#13 / / Mia och Greta:

Äntligen! Jaha det var spårkurs och jag som bara tänkt poppa in ;-) Nä skämt åsido, det skulle jag inte.

#14 / / Mikkel:

Dessuten blir det vel vanskelig å ha flere hunder til trening, når det blir boende en liten Allt-I x Säpo valp i huset. :-P

#15 / / Maria Jonsson:

Vad spännande :-) håller tummarna hårt hårt hårt ;-)

#16 / / Annelie:

Åh..spännande med löp. Hoppas resan till Säpo går bra och att det snart ligger en hel hop med Allti-Säpovappar i korgen. Mys!