/ Valpar /

31 juli - Nu finns det mjölk!

Josefina, som inte hade sett Allt-I på en vecka tyckte att hon blivit jättetjock sedan i söndags. Jag tycker ju också att hon blivit tjock, men jag är väldigt fixerad vid att att hunden ska vara smärt, vältränad och smidig. Nu förstår ju till och med jag att det bara är att acceptera en stor oformlig kroppshydda under en period. Men jag tycker hon är väldigt tjock. Därav tjatet, som Ove blivit galen av.

I dag kände jag och Josefina på stackars Allt-I och konstaterade att det nu finns mat åt de små när dom kommer. Det känns ju tryggt. I övrigt känns det väldigt pirrigt. Men jag vet att jag inte är ensam om att känna oro inför valpningar. Man vet ju att det finns risker. Jag bara hoppas att det ska räcka med att hunden är vältränad och sund samt att jag har lite tur. Med andra ord så hoppas jag att det ska gå lika smidigt som för Allt-I's mamma.

Jag har funderat på var jag ska ha valparna och har nästan bestämt mig för att valpningen ska vara i hundhuset. De ska naturligtvis komma in och springa i köket, precis som A-kullen, när de blir bort mot tre veckor. Fördelen med hundhuset är att det finns en bäddsoffa som jag kan sova i och att det finns fönster. Alternativ två är alkoven innanför grovköket, där A-kullen föddes. Liksom i hundhuset får Allt-I en egen vrå och egen ingång. Det som är nackdelen är att det inte finns några fönster och att det är mindre än hundhuset. Jag skulle kunna ordna till i mitt arbetsrum, men det är mitt i huset på något sätt och inte samma lugn som de två första alternativen. Jag ska fundera ett par dagar till.

I dag gick jag långpromenad runt golfbanan mellan halv sex och halv sju. Jag har städat upp en massa bråte och ogräs på gaveln vid ingången till grovköket. Jag har skjutsat Josefina till naprapaten, handlat, jobbat och lagat mat. I kväll gick vi till den lokala puben och tog ett par öl. Det är inte alla som bor på landet som har två hundra meter till puben. Allt-I fick följa med, men det var nog ingen höjdare. Det började regna och Allt-I hann ligga och bli blöt innan det var dags för hemgång.
#1 / / Kattis:

Skickar en liten hälsning från Halmstad och värmen vid havet. :) Är och hälsar på pappa och badar i havet. Intressant att läsa att enbryot bara växer 4 mm den första månaden, jösses!! Ha det så gott!