/ Allmänt /

31 december - Äntligen på väg mot nytt år!

Vi har haft fantastiskt väder flera dagar nu och i dag gick jag och Ove ut med hundarna tillsammans alldeles utanför knutarna. Så dagens blogg kommer att innehålla mycket foton från vår promenad. Man kan prata om EFIM (Ett Foto I Minuten) snarare än EFIT....;-). Kanske är det vårt sista nyår här. Det får 2009 utvisa. Vi hoppas på det bästa och det brukar alltid bli bra i slutänden.


Jag provade att fota mot solen från framsidan av vårt hus. Det är som
sig bör, dvs torra blomkrukor från sommaren står fortfarande kvar...;-).


Det är en vacker vy från vårt köksfönster. Ännu vackrare blir det väl
när uppfarten blir klar....


Så ger vi oss i väg. Vi har en stig in i skogen framför grannens hus,
som syns i bakgrunden. För övrigt där vi skålar in det nya året.


Så är vi inne i skogen. Ingen bra bild, men Bolt ser så kul ut att den
var tvungen att komma med.


Stigen har hunnit bli ganska upptrampad vid det här laget.


Snart är vi ute på vårt gärde som syns i bakgrunden. Det var för övrigt
här som Allt-I sprang delar av sina intervaller i går.


Ute på gärdet som vi korsar.....


...och...


...går in i skogen på andra sidan.


Vi följer stigen uppför en backe. Här är det barmark.


Efter backkrönet ser det lite vintrigare ut.

Sedan är vi tillbaka i den gröna delen av skogen....


....och vi går tillbaka över gärdet, men i stället för skogen, så går vi
genom hästhagen.


Vi kommer fram bakom stallet.


Baksidan av huset skymtar samt hundhuset till höger.


Vägen upp till stallet.


Hemma igen.

Det blev inte så lång promenad i dag, så när jag hade varit och uträttat lite ärenden så åkte jag och Josefina till Kjula och spårade. Jag hade lagt mitt spår redan på väg in till stan, så det hann ligga drygt två timmar.


Allt-I är ivrig på att spåra


På spåret


Vid slutet


GOTT NYTT ÅR!
#1 / / Lotta:

Härliga bilder! Hoppas ni får ett Gott Nytt 2009!

#2 / / Bengt-Ove Pettersson:

Gott nytt År. Vilka fina bilder! Vi hoppas också på ett bra 2009.Duro har det bra och har varit i skogen två ggr. Nu blir vi inne till alla smällare och raketer tystnat.Duro reagerar inte på smällar, men jag vill inte riskera något.Vi önskar Er ett riktigt gott nytt år,samtidigt Gott nytt År till A&B

kullägarna. Duro B-O och Kerstin

#3 / / Eva:

Verkar vara en härlig promenad. Gott Nytt År på er också!

#4 / / marianne:

Härliga bilder! Önskar att vi hade så lite snö i våra skogar också.



Gott Nytt År!!

#5 / / Jaja:

underbara foton !

Anledning till att jag skriver så sällan men kollar varje dag , är den förgjordade långa koden jag måste fylla i jämt,så de ä smidigare för mig att skriva i gästboken

#6 / / Ingrid:

Vadå för kod? Måste man ha kod för att göra inlägg och är den längre än vad koder normalt är?

#7 / / Anonym:

#8 / / Lina:

Härliga bilder! Här bjuds vi på minusgrader och strålande sol idag så det blir en promenad med bara Elsa i skogen.



Hon var helt oberörd av alla raketer igår trots att dom sköt som galningar där vi var, skönt!



#9 / / Hanna:

Testat Gratismode.se? Det funkar faktiskt. Kopiera länken och bli medlem helt gratis :)



http://www.gratismode.se/?c=29642

#10 / / Hanna:

Testat Gratismode.se? Det funkar faktiskt. Kopiera länken och bli medlem helt gratis :)



http://www.gratismode.se/?c=29642