/ Allmänt /

29 december - Dags för eftertanke...

Några frågor att besvara så här i slutet av året.

Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
Gjorde en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden
Dömde SM
Körde GI-mat

Vilka länder besökte du?
Belgien och Norsjö (men det är väl inget land även om det är långt bort)

Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?
3 januari... se nedan
2 mars - Enduros A-kull föddes
29 december - fick veta att Allmänna Reklamationsnämnden tillstyrkt vår anmälan (efter nästan ett års skrivande och väntande)

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
I wish I was a Punk Rocker - Sandi Thom
Gillar framför allt raderna: "I was born to late to a world who doesn't care, I wish I was a punk rocker with flowers in my hair....."

Vad gjorde du på din födelsedag?
Var i Trollhättan och parade Miss - det visade sig resultera i en helt fantastisk 50-årspresent, även om det inte var precis så jag räknat med att fira denna dag - ute i djupsnö och 15 grader kallt.

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Möjligen mera tid - men tid är samtidigt väldigt rättvist fördelad, dvs alla har exakt lika mycket. 

Hur höll du dig från att bli galen?
Ja det är svårt många gånger. Brukar försöka räkna till tio och fråga mig själv "vad spelar detta för roll om tio år?". Svaret är oftast att det för tillfället gör en förbannad inte spelar någon som helst roll i ett större perspektiv..

Vem var den bästa nya personen du träffade?
De nya bekantskaper jag först tänker på är mina valpköpare. Tänkte aldrig innan på att uppfödarjobbet också innebär att man träffar nya människor. Det har varit jättekul.
Vi har även fått nya bekantskaper i Trollhättan. Dels Nickes husse och matte som är jättetrevliga och dels Zackes husse och matte som vi tränat med och haft kul med då vi träffats.

Uppnådde du det du tänkt dig under 2006?
Ja det mesta. Jag fick äntligen "min" efterlängtade valpkull. Duro blev uppflyttad från lägre till elit rapport och till högre spår. Jag hade väl hoppats fixa upp honom till elit spår också, men kom i gång så sent att jag blev bortlottad från de tävlingar som var kvar. Vi fick klart (nästan i alla fall) vårt hundhus.

Men en del har inte blivit som jag tänkt mig: Jag fick lov att sluta med skyddet, vilket kändes lite trist. Dels hade jag lagt ner mycket tid och dessutom tränade jag med ett bra gäng och tyckte det var väldigt roligt. Jag trodde nog också att vi skulle kommit längre med att fixa till på tomten än vi gjort och i ärlighetens namn så räknade jag med bättre resultat på Duros första elittävlingar.

Förhoppningar om 2007?
Jag hoppas på en riktig vår så att inte träningen "snöar in". Här hemma vill jag se ett ordentligt ryck så att tomten blir klar - grannarna börjar snart undra....Inom hunderiet hoppas jag få till uppletandet på Duro.
 Allt-i vill jag få uppflyttad till högre spår - kanske även till högre rapport. Sedan hoppas jag på en fin B-kull och bra valpköpare under hösten.
Jag ser också fram emot vår bredbandsuppkoppling så att surfandet går lite snabbare.
Men mest hoppas jag att tiden ska räcka till lite bättre och att alla får vara friska.
Jag har inga direkta nyårslöften, men ska försöka bli bättre på att lägga mig i tid på kvällarna så att morgnarna inte blir så jobbiga.

Vilka fler vill du ska svara på dessa frågor?
Jag skickar detta vidare till:
Anna - Enduros Accsa
Marianne - Enduros Ampere
Christel - Norpatorps Rätt
Lollo - Krokasmedens kennel
Christer o Carina - Norpatorps Azlan/Molaggens Zacko

Gott Nytt År på er allihopa!

#1 / / lollo:

Jag svarar -innan nyår ;-) Många nyårskramar från oss alla!!!

#2 / / Christel:

Åhh, vilken press.... ;-)
Jag ska försöka vara lika duktig som Lollo och svara innan nyår!

Nyårskramar från Christel & co

#3 / / Christel:

Klart! Jag hann innan nyår! :-D

Gott slut & Gott Nytt År!