/ Tävling /

Rapportcert på 604 poäng!

Att rapportcerten går på över 600 poäng hör inte till vanligheten. Jag har därför retats lite med Emma och Petri om att det nog snart är dags att de visar lite klass. Innerst inne har jag vetat att det bara är en tidsfråga. Jag vet att skillnaden mellan 550 och 610 poäng kan vara hårfin trots att det handlar om många poäng. Det behövs så lite här och där. Jag kommer i håg när Allt-I gjorde 624 poäng hösten 2009 och jag sa att detta tänker jag glömma snabbt eftersom jag insåg att det skulle bli svårt att överträffa. Och med facit i hand så överträffade vi det aldrig mer. Vi var nära, blev jämnare och hade en hög lägstanivå, men fick aldrig något bättre resultat. 

I dag slog Emma och Petri till med 604 poäng. Med femmor på krypet. Det innebär att de inte behöver ha den känsla jag hade. Med ett stabilare kryp så kommer deras lägstanivå att ligga väldigt högt. Och jag är övertygad om att de kommer att fixa betydligt högre poäng än 604. Men rent psykologiskt är detta exakt vad de behövde. Stort grattis! Nu är det dags att boka husvagnsplats till Malmö och heja Diamant nästa SM.
Vi har alltid kallat "Dia" för Zeke Varg eftersom hon ser ut som Zeke Varg. Jag tänker på strofen "Vem är rädder för vargen här?" Svar: Alla borde vara rädder för vargen. Just nu finns det inte många hundar i Sverige som är snabbare än Dia. Stort Grattis Emma och Petri  vad ni är bra!
 
Emma och Petri med Diamant vann och fick sitt adra cert på 604 poäng.
 
Det var inte bara Diamant som gjorde bra i från sig i dag. Elsmarie med Enduros Etta blev uppflyttade till högre klass rapport. Bra jobbat!

Själv har jag dömt lydnaden för ett gäng lägre och högre klass spår i Strängnäs i dag. Innan prisutdelningen hann jag träna lydnad med Guzzi och efter tävlingen stannade jag och tränade spår på gärdena. Jag måste dock säga att jag tycker hon gick bättre på jord är i grönskan. Eller också skulle jag låtit spåret legat lite längre. På lydnaden är hon underbart rolig att hålla på med. Jag får bara vara försiktig med hur jag slänger bollen så hon inte skadar sig med sin accelaration och sina häftiga inbromsningar.