/ Valpar /

29 december - Nu har jag bestämt mig!

Så sitter jag här dan före dan. Men inte dopparedagen utan operationsdagen. I morgon ska den elaka ståltråden i armbågen förhoppningsvis åtgärdas så att den slutar sticka hål i huden inifrån. Det är en nedrans massa förberedelser där jag i dag ska duscha två gånger med 4 timmars mellanrum och använda Decutan/Hibiscrubsvampar. I morgon bitti innan avfärd till Mälarsjukhuset ska jag återigen använda det där desinficerande medlet. Det låter lite överdrivet för en armbåge, men jag antar att det handlar om att man inte ska dra in en massa skit i operationssalen. De kanske vet att jag har en valpkull som kissar och bajsar en massa, vad vet jag... ;-).
 
Guzzi.
 
Jag har funderat som tusan över vilken av tikvalparna som ska stanna här. Av det jag har sett så finns det fördelar med båda två. Jag gick på ren inutition och tror att Storasyster är den som kommer att passa mig bäst även om det är en äventyrlig tjej som sover minst av dem alla tre. Hon blir jobbig, det är helt klart.
 
 
I onsdags åkte de bil för första gången. De var så tysta och fina i bilen. Bolt och Allti fick köra lite intervaller. Vi började väldigt lugnt efter det långa uppehållet. Men det syntes att de tyckte om att komma i gång igen. I torsdags hade vi släktmiddag med kalkon och medan vi åt fick valparna vara i valphagen i hallen. Jag gav dem märgben och det fungerade ett tag innan det blev gråt och tandagnisslan. 
 
Granit med sitt märgben.
 
Gissa med sitt märgben.
 
Guzzi med sitt märgben. 
 
I dag är de 6 veckor. Helt otroligt vad tiden har sprungit fram. Jag börjar oroa mig en aning. Det gör jag varje gång vi ska utöka flocken. Då vet man att livet tar en ny vändning och aldrig blir sig likt mer igen. Det kommer att bli otroligt mycket jobb det närmaste året. Det är under det första året jag lägger ner mest tid och det kommer bli många dubbla promenader. Men så var det när Allti var liten också. Först en långpromenad med de vuxna och sedan en promenad bara hon och jag. Dag ut och dag in... hmm 2014 blir ett tufft men säkert roligt år.

Fina Farah på besök i dag.
 
Farah med familj har varit och hälsat på i dag. Vi tog ut valparna i det fina vädret och det blev veckofotografering. Jag fick t o m tillräcklig laddning på videokamerans batterier så jag kunde få i hop en liten actionfilm med valparna ute. Här kommer resultatet från fotografering och filmning.

Enduros Gissa 6 veckor.

Enduros Granit 6 veckor.
 
Enduros Moto Guzzi 6 veckor.
 
Granit tillsammans med Farahs lillmatte Andrea.
 
Granit biter på en bricka i köket.
 
 
Utöver utevistelse med mycket bus så har valparna avmaskats och fått sina klor klippta. Nu hoppas jag att Ove klarar av att sköta om dem i morgon när jag är borta.
#1 / / Britt-Marie Eriksson:

Underbara valpar Går säkert bra för Ove att ta hand om de Du är säkert lite däven när du kommer hem.Lycka till med armen









Underbara valpar Går säkert bra för Ove att ta hand om dom. Lycka till med armen



#2 / / Mia och Greta :

Tror nog att Ove har tillräcklig erfarenhet för att klara av morgondagen. Tänk nu bara på dig själv i morgon :-)
Och valparna ser jättemysiga ut :-)