/ Allmänt /

23 april - Grattis Freck och Oskar! Polishund har vi också fått :-)

Nu händer det saker. Lilla fina Freck, som jag inte sett sedan augusti förra året, har varit ute och tävlat lydnadsklass 1. Det gick kanonbra för den 10 månader gamla ynglingen. Han fick i hop 174 poäng, kom trea och blev uppflyttad. Jag ser fram emot lördag då jag ska träffa Freck i Enköping. 
 
Enduros Freck 10 månader.
 
Nästa glada överraskning är att Bastian (Drive) nu kan titulera sig polishund. Jättekul!

Polishund Enduros Drive med husse Andreas.
 
Bastian tillsammans med Spårmarkens Cayli.
Det var egentligen meningen att jag skulle tävla rapport på söndag, men eftersom DM ställdes in så lämnade jag återbud. Vi satsar på säsongsdebut i Flen i stället den 19 maj. I dag har vi kört backträning 10 x 80 meter. I morgon ska jag lura med mig hjälpföraren ut på en riktig rapportsträcka så får vi se hur det går efter vintervilan.
#1 / / Nina:

Grattis till er båda två.

#2 / / Mia o Fnittra:

Åh, vad fin han är Freck o vad duktiga ni är! Och grattis till Bastian!

#3 / / daniel:

Han inger respekt drive, exemplarisk hund både i knopp och kropp enligt mig!

#4 / / Jenny i Sollefteå:

GRATTIS! Vad roligt!!!