/ Allmänt /

28 mars - Jodå jag lever...

Usch, vad dålig jag har varit på att blogga. Men det har verkligen, verkligen inte funnits mycket att skriva om och jag har verkligen, verkligen haft fullt upp. Har bland annat skaffat mig en författarblogg. Det sägs att det numera är viktigt att skapa en författarplattform. Tja, man kan ju i alla fall se till att man finns. Finns man inte på nätet så finns man tydligen inte. Jag kommer inte att uppdatera så ofta. Bara när jag vill skriva något kring författarskap eller som har med min bok att göra. Jag har också gått med i ett nätverk av skrivande personer. Så det har tagit en del tid. Tid tog det också att bli bekant med wordpress och jag som hatar att läsa instruktioner. Dessutom ska jag försöka komma underfund med vad det är för vits med Twitter. Måste säga att det känns ganska meningslöst.



På hundsidan har det inte hänt mycket. Allti börjar misstänka att pensionen är inom räckhåll. Långa promenader har det blivit, men inte så mycket mer. I går blev det i alla fall spår och uppletande tillsammans med Did It och hennes matte. Allti var ingen riktig blogghund. Hon går väldigt lågt och intensivt i spåret, men jag måste träna mer spetsvinklar och återgångar, så att hon slutar med sitt rapportspårarbete. Vi tapp ökar hon och cirklar in spåret. I stället för att dämpa tempot, backa och ta det lugnt. Tyckte även att intensiteten efter tre föremål på uppletandet var rent ut sagt dåligt. Vet precis hur jag skulle känt mig om det hade varit skarpt läge. Så vi har en del att träna på närmaste månaden. Som ni ser är jag ganska ärlig här. Inte alltid prinsessan har stjärnstatus, inte ens i hennes mattes ögon...;-).

Stjärnstatus har i alla fall Did It. Såg i dag att hon var med i Hundsport Special:-).


Men fina valpar har i alla fall prinsessan..;-). Och duktig liten dotter.
Här frivilligt läggande. Hon var så duktig den lilla.



Häftig morotsfärgad päls runt huvudet..eller kanske inte morots-
färgad, men ljust röd.



Did It spårar



Did It leker så det blöder i munnen..tandömsning pågår;-)

Det strulade på jobbet i dag, så jag blev sen hem. Jag som var glad att få en extra ljus timme. Så det blev en lite lekaktig uppletandeträning i dag. Låt oss kalla det tandemuppletande. Lade ut ett antal föremål som Bolt och Allti fick leta tillsammans. De var självständiga och brydde sig inte om varandra när de letade. Men när de kom in tillsammans med nästan varje föremål...;-).
#1 / / Harriet:

Bilderna blev ju jättefina och du som var skeptisk;)

Kul var det med lite nya tips. Ja hon är så fin min lilla Did It.

#2 / / Ann-Margret & Vinja:

Men så söt hon är lilla Did It :)