/ Valpar /

30 mars - Lämnat valplådan


Sista bilden från valplådan - i alla fall med C-kullen i. Jag är osäker på ettan från vänster, men sedan är det Lucia, Final, Zen, osäker, osäker, Pyret, Korken och Sotis.

Jag har haft vissa rutiner. Klockan sju på kvällen har valparna flyttat ner till valprummet och valplådan. Trots att de säkert har kunnat rent fysiskt så har de inte försökt ta sig ur. Vid tio har jag gått ner och gett dem mat och sedan har dom fått skutta runt i källaren en kvart. Då har de hunnit "rasta" av sig och sedan snällt hållt sig i valplådan tills vi hämtar dem på morgonen. Så har det varit till i söndags kväll. Jag hade "rastat" dem i källaren och lyft ner dem i valplådan. När jag hade gått promenad med Aqila och kom tillbaka så hade Lucia tagit sig över. I går morse var dom tre som sprang omkring utanför valplådan. Så jag passade på att ta ett sista kort av dom innan vi monterade bort gavlarna. Så måndag natt hade de hela rummet för första gången.



Josefina med sin favorit Final - är det där verkligen en schäfer? Ser
ju ut som en liten Bumbibjörn. Söt är han och väldigt trevlig.

Jag har blivit dagvill, men tror att det var förra tisdagen som vi tog ut några av valparna. Det var Pyret, Final och Korken. De var alltså 4,5 vecka på filmen här. Sedan är det lite filmat från i helgen när det hade töat upp lite mer. Valparna är inte vana att vara ute, så det är trevande och storögt de undersöker allt nytt. Vi hoppas det blir fint i helgen så ska dom få åka ut på sin första biltur. Vi har tänkt oss en liten utflykt till Kjula om det inte är alltför mycket snö.





Zen och Dykarn i skogen utanför



Nyfiken i en strut



Zen och Final utforskar



Zen



Zen i stora vida världen


Så en film från köket. Bland annat har Ann-Margret lyckats fånga en snutt när Aqila uppfostrar Sotis. Och jag har faktiskt noterat att det mest är Sotis som hon håller på med. Det kan bero på att Sotis varit lite sen och att hon ska tuffa till henne lite. Det var då det. Nu är Sotis med i matchen. I dag tog jag bara ut tikarna. Hanarna har en del valpköpare kommit och tittat på och då har vi tagit ut dem som varit aktuella. Men i dag när tikarna var ute skulle jag ha haft kameran. Lucia och Äntligen lekte i en vattenpöl. Vilka skutt de gjorde och vad blöta de blev. Under tiden gick Sotis på upptäcktsfärd. Förvånansvärt långt bort dessutom. Hmm får önska den blivande ägaen lycka till med inkallningsträningen...;-). Har själv haft en självständig valp som struntade blankt i om jag sprang och gömde mig. Nåja, hon hade rätt bra inkallningar i slutänden ändå...:-)



Snart dags för 6-veckorsuppdatering. Planerar att filma en snutt på var och en då. Vi får se.
#1 / / Helena Hagström:

Då är man på den förbjudna sidan igen och kollar på alla godingar , men man får nypa sig hårt i armen och tänka att så här små är dom inte länge !



Måste vara guld värt att ha Ann-Magret till hjälp när man har ngr att se efter.



Fina bilder men filmerna dom låter jag bli att kolla på för då får man sån valpsjuka.



Kram på er o ha de bra

Helena o Jaja

#2 / / Angie:

Ja, nog ser lilla Finalen ut som en riktig bumbibjörn allt ! Men han ska nog växa upp till en riktigt fin & snygg schäferkille :) Lilla snutten !



Åh, det är så skoj att se alla bilder & filmer !!



Kramiz !

#3 / / Bengt-Ove & Duro:

Äntligen kom Brukshunden, så att vi kunde kolla in Din fina annons. Hoppas på många svar från intresserade hundmänniskor.Hälsningar från Blekinge.