/ Allmänt /

30 juni - Hundsim och Saccovagn

Fortfarande fruktansvärt  varmt. Man sover dåligt och dagarna är en pina. Enda tiden på dagen då det är hyfsad temperatur är efter klockan 22 på kvällen. Men inte inne, utan i så fall ute på altanen. Ähh jag ska sluta klaga. Snart är det vinter och kallt.

I dag var det min tur att skjutsa Josefina till bilskolan i Strängnäs och jag passade på att åka och bada Allt-I och Bolt på vägen hem. För Allt-I's del tänkte jag att det skulle bli dagens fysträning. Hon fick simma i ungefär en halvtimme. Bolt fick också simma, men bara i tio minuter. Det hettar till mellan mor och son om de simmar samtidigt, så jag körde dem en och en. Annars ska Bolt bita i Allt-I och hon blir tvärförbannad.

Jag hade inte kameran med mig, så det fick bli mobilbilder. Dessutom har jag råkat packa ner sladden för nerladdning av bilder till datorn, så bilderna har skickats med MMS till Ann-Margret som sedan mailat över dem till mig...;-).




Fram och tillbaka, fram och tillbaka.....i en halvtimme....betydligt
roligare än cykling tyckte hon. Ja, hon simmade förstås inte över
till andra sidan...;-), utan bara så långt som jag orkade kasta.

I kväll har jag varit på visit hos Carro och åkt Saccovagn. Men jag insåg att jag blivit till åren och är rädd för det mesta. Bland annat fart som jag har svårt att kontrollera. Men jag insåg att detta säkert är otroligt roligt när man vant sig. Lite som ponnytrav fast mer fascinerande.


Ekipaget som jag åkte med. Tyvärr en lite suddig mobiltelefonbild,
men ni kanske kan föreställa er att sitta i vagnen efter två
galopperande schäfrar......

I morgon kan jag promenera över vårt gärde igen. Det blev klippt i dag.
#1 / / Carro:

ler

Hade jag inte litat hundra på Grym hade jag aldrig släppt iväg dig på saccon :)

Sen att det kom en liten galen tax springande... ja det händer i "sommarland" när sommargästerna flyttar ut och släpper sina hundar vind för våg. Den där taxen var dock en ny bekantskap.

Du är välkommen att komma på nya turer... då kan vi mötas ute på "landet bakom", då har de dragit lite drygt en halvmil och är inte så "pigga" som de är i början på turen.:-)

#2 / / Eva:

Har alltid tyckt att det verkar kul med en saccovagn. Fast man får ju ingen motion själv av det förstås;-)

Bias älskar också att kasta sig i efter pinnar i vattnet! Tror han skulle kunna hålla på hur länge som helst.

#3 / / Helena Hagström:

Ja Ingrid nu får du sluta klaga på värmen NJUT !!

Snart kommer den långa hösten o vintern brrrrr



Saccovagn ser verkligen underbart ut.

#4 / / Lotta:

Häftigt med en sådan vagn, men förstår känslan. Var är tömmarna liksom? Är f ö inte ens förtjust i att köra häst eftersom jag tycker jag tappar kontrollen när jag sitter bakom och inte på.

#5 / / marianne:

Lycka till i helgen!

#6 / / Anna & Daniel:

Har fått läsa ikapp lite bloggar... Va härligt ni verkar ha haft det i Sälen!

Vi har det också varmt, så det badas en hel del...

:-)