/ Allmänt /

28 november - Duronytt

Ja, nu är det färdigvilat för Allt-i. Jag har varit ute på årets sista tjänsteresa - i alla fall om man ska tro på min almanacka...

Vi rivstartade i kväll med hundsim. Vi fick ta det lugnt på dom hala vägarna dit. Jag hade med mig en äggklocka som jag ställde på  2 minuter vid vare övning: bågar utan och med jetstream, cirklar samt åttor längs hela bassängen med jetstream. Jag tänkte sedan successivt öka tiden till 3 minuter. Mellan varje övning får hon snirkla runt i lugnt tempo i 2-3 minuter.

Det är fortfarande ovant att ha Durofritt, men jag får dagliga rapporter från Listerby:

29111-498
Duro träffar Aia som är 11 år och direkt talade om vad som gäller

29111-500
Duro aktiveras dagligen - här tränar han uppletande

29111-501
Jag visste vad jag gjorde. Duro fäller och ryktas på altanen. Vi har ullfritt

Slutligen bildbeviset. Som jag skrivit tidigare så har vi släppt vardagslydnaden alldeles "käpprätt". Vrål och skrik och stress vid utgång  för att inte tala om när det är dags att hoppa ur bilen. Sedan i söndags har Duro fått en helt ny "regelbok". Inte tigga vid matbordet och inte hoppa upp på mot diskbänken. Men mest har det handlat om "urstigning" ur bilen om jag förstått det hela rätt. Aia först - sedan Duro. F-n tro't men han ser ju riktigt avslappnad ut. Undrar om han fått valium eller nåt?...;-)

29111-502

I dag har Duro varit ute på cykeltur samt - jag skäms för att säga det men - han har miljötränats. Varit på veterinärkliniken och käkat levergodis. Han har träffat massor med olika nya människor och skött sig exemplariskt. Det är jättespännande att läsa om alla nya äventyr varje dag. Nu förstår jag hur det kändes för Margoth när jag hade Miss här i nästan tre månader och hon bara kunde följa sin hund på nätet.
#1 / / Kattis:

Kul att höra rapport och se bilder! Han verkar ha det hur bra som helst, måste kännas skönt... :)
Kram!

#2 / / marianne:

Skönt att det går bra för Duro! Han verkar njuta som bara den, måste kännas bra för er att veta det :)