/ Allmänt /

Midsommar 2006

Midsommar och nu har vi passerat årets ljusaste dag...;-)

Det har varit en blandad vecka. Jag har varit på tjänsteresa i stort sett hela veckan. Först två dagar på Knista värdshus utanför Skövde och sedan två dagar i Bryssel. Alltså väldigt lite hundträning. Jag kom hem rätt sent i torsdags kväll och strax efter mig anlände våra midsommargäster från Karlskrona. Det har varit en blandning av mat och hundträning.

29111-140
Enduros Allt-i 16 veckor

Fredagen startade med spår för samtliga hundar. Vi hann även köra rapportövningar med unghundarna i gänget: Enduros Allt-i och Kiragårdens Nima. Enkla övningar en och en. Som avslutning åkte vi till Eskilstuna brukshundklubb och tränade lydnad.

29111-141
Allt-i - Mattes lilla sötnos

I dag körde vi rapport på förmiddagen med Zack och Duro. Det blev tre sträckor (vi orkade inte mer pga av myggen). Första sträckan var ca 350 meter, sedan en förlängning på 200 meter. Det fungerade bra trots en del störningar.
 
"Bäbisarna" fick köra rapportövningar enskilt och jag tränade även lite uppletande med Allt-i. Hon är superintresserad av att leta, men har inte tidigare varit så inriktad på att bära in föremålen till mig. Men i helgen har det blivit en riktig vändning - jag hade blivit förvånad annars med tanke på den sociala kamplust som hennes mor uppvisat..:-). Även utseendemässigt kan jag se vissa likheter med Miss. Jag är kanonnöjd med den lilla tjejen. Hon kan vara hur taggad som helst inför en rapportövning eller när hon väntar på att få leta grejer - men inte ett pip. Samlad och tyst i alla lägen. Hoppas det håller i sig.

29111-142
Zack under rapportträning

Efter lunch åkte vi till Strängnäs BK och tränade lydnad. Med Duro blev det huvudsakligen inkallningen med ställande samt framåtsändande. Sofie körde fjärren i lydnadsklass 2 med Qrossa, men "nosade" även på en del av högremomenten (kryp, framåtsändande och skall).

29111-145
Sofie och Qrossa tränar fjärrdirigering

Söndagens träning kommer att inriktas på spår och uppletande.
#1 / / Lina:

Verkar som om ni har haft en midsommar helt i min smak *skratt*

Allt-i kan nog vara en av de sötaste valparna jag har sett, lilla hjärtat!

Ha en fortsatt bra helg!!