/ Valpar /

Hutta flyttar till släkten

I morse hann jag bada och klippa klorna på Hutta innan frukosten. Margoth och Kalle har en lång resa hem och när vi hade klarat av pappersexercis och fotografering åkte de. Så nu är det bara Charlie kvar. Jag tycker lite synd om honom. Det måste vara konstigt för honom att inte ha några syskon kvar här. Men han verkar ta det med ro. I natt slipper han i alla fall valprummet. Där kan han ju inte gärna sova alldeles själv, utan han får sova i köket  bara ett par meter från våra sängar. I morgon ska han veterinärbesiktas och på onsdag flyttar även han till sin nya familj.
 
Hutta smakar på mattes fingrar.
 
 
Ett sista mys med brorsan.
 
 
Puss, puss husse.
 
Enduros Hutta tillsammans med husse Kalle Karlsson och matte Margoth Lundberg.
 
 
Resten av Norsjöklanen: Längst till höger  kennel Enduros stamtik mormorsmor Norpatorps
Miss,i mitten mormors syster Enduros Alstra och längst till vänster Astras dotter Knorran.
 
Hutta hälsar på Knorran. Astra är tämligen ointresserad av syster Allti's barnbarn.
 
 
Hutta och Knorran.
 
Hutta hälsar på mormorsmor.
 

Vem hade kunat ana detta 2006? Då fick jag låna Norpatorps Miss av Margoth och Kalle för att "tillverka" min tävlingshund. De bestämde sig i sista stund för att behålla Enduros Alstra. Det känns väldigt roligt att få leverera en liten Hutta med Miss-gener till dem. Det var väldigt roligt att få träffa hundarna också. Framförallt Miss som jag tillbringat en hel del tid tillsammans med.

Efter denna nionde valpleverans har jag varit i Kjula och promenerat med Allti och Guzzi. Vädret var trist, regn och +3 grader. Jag körde uppletande med hundarna också. Inser att jag måste träna på ingångarna och avlämnadet med Guzzi. Jag har lärt henne att lämna föremålen i handen, men hon tuggar så förbaskat och jag vill ha mina fingrar oskadade.