/ Allmänt / Träning /

Mycket hund just nu


 
Jag som hade tänkt att jag skulle vara lite duktigare på att uppdatera och hålla en gång i veckan. Nu har jag till och med skjutit på kloklippningen några dagar extra trots att jag bestämt att det skulle göras en gång i veckan. Riktigt slarvigt av mig.
 
Josefina och Fendi
 
Jag har haft två fullspäckade träningshelger och dessutom haft Josefina med Fendi på besök för en träningsdag. Nu blev det inte enbart träning, utan vi åkte till Enköping för att fotografera alla tre hundarna hos Elina Malmebo. Underbara höstfoton blev det och jag är glad att vi pressade in det förra veckan då vädret var så fint. 
 
 
25-28 september hade jag anmält mig och Guzzi till läger i Hultsfred. Vi var med i IPO-gruppen. Lägret började med samling torsdagen den 25 september. På fredagen körde vi bettövningar på förmiddagen och på eftermiddagen spårträning. Under helgen hann vi även med lite ronderingsövningar, mer bettövningar och ännu fler spår. Vi hade fint väder hela helgen och jag tror att jag lärde mig mycket. Samtidigt känns det konstigt att vara nybörjare och jag försöker hitta mitt eget tänk i det som presenteras. Att inte bara köpa allt rakt av, men samtidigt inte försöka uppfinna hjulet. Hjärnan har gått på högtryck och jag landar säkert så småningom. Vi hade husvagnen med oss och Guzzi somnade ovaggad på kvällarna. 

Under helgen som gick tog jag Guzzi med mig ner till Gårdsjö där jag skulle har fortsättningskurs i rapport fredag till söndag. Tyvärr löpte Elda så hon kunde inte vara med. Däremot kom Roland och Kerstin med Essi dit på lördagen och var med i två dagar. Vi hade tur med vädret även denna helg. För Guzzi's del var det en hel del passivitet, men jag hann ta ut henne för lite lydnadsträning båda dagarna. Jag tycker det ger så mycket att kunna åka i väg med bara en hund även om det känns i hjärtat att lämna Allt-I hemma. På fredagen körde vi bara korta sträckor för att se på vilken nivå hundarna befann sig. Efter rapporten tränades tyst koncentration och framföringar innan vi åkte till Lykkebo och grillade. Grillade gjorde vi förövrigt på lördagen också och det blev många glada skratt tillsammans med ett trevligt gäng. På lrdagen fortsatte vi med förlängningar, frispår och störningsträning. På söndagen avslutade vi med en träning i att planera sin tid inför sändande. Alla var superduktiga. 
 
 
I kväll har jag varit på Strängnäs BK och tränat med skyddsgruppen. Vi firade bland annat Rune och Fix som vann Nordiska Mästerskapen. De är smått fantastiska Rune och Lena. Tillsammans har de bärgat hem SM-gud, SM-brons och NM-guld med två av sina hundar. Jag tog till mig av deras erfarenhet och kvällens träning handlade mycket om ordning och reda, tända och släcka, trygga bett. Så kommer vi att köra ett bra tag framöver. Vi fick beröm för Guzzi's engagemang och just att hon har bra bett. Och hon känns väldigt bra på att växla mellan aktivitet och passivitet. Skönt med en sådan hund. I väntan på de andra hann jag även träna rondering och jag kunde skicka henne från halva planen. Ett lydnadspass blev det också innan skyddsträningen började. Hon är himla rolig att träna min hund.
#1 / / Petra Johansson:

Vilka härliga bilder! :D

#2 / / Annika:

Söta!

#3 / / Mia och Greta:

Vad fina filmer :-) Härlig träning! :-)