/ Allmänt /

24 september - Grattis Elsmarie och Etta!

Det blir ingen lång uppdatering. Jag håller på att förbereda mig för fem hektiska dagar. I morgon bär det i väg till Bokmässan och på lördag är det MH för F-kullen. Vi kommer att bo på Strängnäs BK fredag-söndag och åka i samlad tropp till Eskilstuna Schäferhundklubb. Jag missar stor del av gemenskapen på fredag kväll eftersom mitt tåg anländer till Eskilstuna 19.48. Men det får jag väl ta igen på lördag :-).

I söndags var jag och dömde sök i Katrineholm. Där var också Elsmarie och Etta. De tävlade lägre spår och blev uppflyttade på 520,25 poäng. Mycket bra resultat - framförallt med tanke på att de hade avstått krypet. Grattis vad ni är duktiga!

Enduros Etta uppflyttad till högre klass spår.


Jag återkommer med information om vår planerade kull med Allti-valpar i nästa vecka. Sedan är det oktober och det är en månad som jag ser fram emot. Mitt jobb kommer att handla en hel del om hund då. Sedan ska jag ta tag i min kurs i mental träning och hoppas kunna certifieras inom något år. 
#1 / / Kerstin G:

GRATTIS ETTA och matte Elsmarie..

#2 / / Lena utan Ella:

Ja nu har tidningen Brukshunden kommit. Recensionerna på din rapportbok kunde väl inte varit bättre:-)
Grattis Ingrid

Svar: Nej, det var lite oväntat att de inte rackade ner på något alls :-)
Ingrid Bahlenberg

#3 / / Hans:

Så det blev Kustmarkens Drago :)

Svar: Ja, det blev så :-)
Ingrid Bahlenberg