/ Allmänt /

21 september - Nu hoppas vi på valpar!

Jag har inte skrivit så mycket om den planerade kullen av flera anledningar. En av dem har varit att kölistan varit lång. Ett par som väntat länge har hunnit skaffa andra hundar. Sedan har listan succesivt minskats pga olika omständigheter, typ studier eller att tidpunkten inte är rätt av andra skäl. Jag tycker det är bra. Att skaffa en valp är inget som man bara gör. Det kräver planering och att tidpunkten är rätt. Själv har jag funderat i två års tid om jag inte ska behålla någon valp. Men tidpunkten har aldrig känts rätt. Det finns ingen period i hundens liv som jag lägger ner så mycket tid som under det första året. Det är då grunden ska läggas. Sedan är det "bara" att köra på :-). 

Josefina med Allti-I 8 veckor.
 
Att det bara är att köra på verkar vara ett motto som våra valpköpare anammat. Vi har bland annat fått ytterligare en elithund genom att Christer och Cenit blev upplyttade från högre klass spår förra helgen då de vann på 539 poäng.
 
Christer och Cenit.
 
Maria och Egen Vilja blev uppflyttade från appellklass på fantastiska 284, 5 poäng. De har även hunnit ta ett förstapris i lydnadsklass II. Så bra jobbat!
 
Egen Vilja som valp för ett drygt år sedan :-)

Ytterligare en E-valp har blivit uppflyttad till lägre klass och det är Elda som kört appellklass spår i helgen. Stort grattis!

Eva och Elda På.
 
Nej, timmen är sen och internetuppkopplingen dålig. Jag ska döma sök i Katrineholm i morgon. Så jag får återkomma om den planerade valpkullen och mina tankar kring den samt annat intressant som passerat i vårt liv. Sorry, men så får det bli :-)
#1 / / Ann-Margret, Vinja & Bozza:

Härligt med lite valpar igen :-)