/ Allmänt /

11 oktober - Grattis Essi och Kerstin!


Kerstin och Essi fixade uppflyttning till lägre klass förra helgen. 

Ett stort grattis till Kerstin och Essi som tävlade appellklass spår förra helgen och blev uppflyttade med det finfina resultatet 277 poäng. 

Under veckan har jag dessutom fått veta att Farah är friröntgad HD A ED ua precis som systern Fnittra. Freda hade HD B och det är nu tre friröntgade i F-kullen. Freck hade tyvärr D på höfterna och vi väntar nu på de två sista, Fix It och Falco. Eftersom vi väntar på fast bredband så avvaktar jag med filmerna från MH. Men jag har fixat ett litet sammandrag.
 
 
Jag lovar och svär på att jag ska bli bättre på att uppdatera. Dagarna består av jobb vid en seg daor med taskig uppkoppling. Vädret har varit suveränt, men vi har mest ägnat oss åt promenader, något spår och uppletande. Nästa måndag ska Allti ultraljudas. Men jag är ganska säker på att hon är dräktig. Hon beter sig lite annorlunda då, som att exempelvis klättra på mig och ständigt springa till skafferiet.

Helgerna i oktober är uppbokade av hundjobb. Denna helgen är det nybörjarkurs i rapport och jag ska nu ner och förbereda en del inför detta evenemang.
 
Men först lite foton från MH:et:
Publik

 
Falco på lilla bytet.
 
Fnittra på spökena.
 
 
Freck under momentet Aktivitet.
 
Freda på avståndsleken.


Farah på gripandet

Farah drar.