/ Allmänt /

9 mars - En ledig dag

Allti och Cross på dagens promenad.
 
Just det. I dag är den första lediga dagen på flera månader. Vädret var strålande och jag bestämde mig för att utnyttja det. Glömma dammtussar och glömma den fulla tvättkorgen. Den skulle jag bara ta tag i om jag fick tid över. Det fick jag inte, så den står fortfarande ute i hallen i väntan på att jag ska bära ner den i tvättstugan.

Efter morgonrastningar och frukost, tog Ove med sig Cross i bilen när han åkte till stan. Jag tog med mig Allti och Bolt på en nästan två timmar lång promenad. Det är skare på gärdena, så man kan gå precis hur man vill.
 
När Ove kom hem så åt vi lunch och sedan gick jag nästan två timma med Allti och Cross. Allti har tur hon. Det blev dubbla promenader för hennes del. Och för mig.. ;-)
 
 
 
 
"Ta den om du vågar...."
 
Det har alltså varit en underbar dag och jag tror det blir lika bra väder i morgon.
 
Den här veckan har annars bestått av vattentrask och hundsim utöver promenader (till förbannelse..). Vi står över intervallträning nu när det är hårt och halt överallt. Jag vill inte ha några skador. Jag börjar känna att det är dags för att börja med lite lydnadsträning och i morgon tar jag fram mattorna för krypträning och positioner. Jag har en privatlektion i morgon också, så det passar bra.

I övrigt går livet upp och ner, men jag försöker fokusera på det positiva. Och det finns en hel del sånt. Arbetsmässigt så är mars månad är nästan fullbokad, manuset till rapportboken är ute på remiss. Allti ser ut att vara i bra form. Jag bara ser fram emot att snön försvinner och planerna blir torra och gröna.
 
Ove har ju envisats med att flytta in katten Micke i Josefinas rum, varje dag när Cross ska komma upp till oss. Men i fredags, när Ove var och fiskade, tog jag in Cross utan att flytta på katten. Han var lite intresserad, men jag behövde bara säga tillhonom en gång och jag tror att Micke gav honom en snyting en gång. Sedan har inte Cross brytt sig om Micke mer. Han är en helt fantastisk hund.
 
#1 / / Jenny i Sollefteå:

Vilka underbara bilder!
Han verkar vara en fin hund Cross!!! Verkligen! Daniel frågar lite med glimten i ögat om inte det vore nå't för mig, istället för Brio (som efter senaste numret av Hundsport där Lindströms hundar är med, kallas för topsen med 4 ben ;-)
Hoppas att du hittar ett passande hem för honom, vilket jag är övertygad om att du gör :)

#2 / / Ann-Margret, Vinja & Bozza:

Härligt väder att gå promenad :-). Så det var både du och Allti som blev väl motionerade då. Vad kul att det funkar med Allti och Cross tillsammans.

#3 / / Mia och Greta:

Ja du behöver ju verkligen motion ;-)
Jättehärliga bilder är så fint när solen skiner.
Tur den gör det på helgerna i alla fall :-)