/ Träning och valpar /

2 juni - Ligger efter igen!

Enduros Diamant uppflyttad till elitklass rapport.
 
Jag börjar med att gratulera Emma och Petri med Enduros Diamant. Diamant är nu redo att tävla i såväl elitklass spår som rapport. Stort grattis!.
 
Sedan sist är det även klart att Egen Vilja röntgats med HD A och ED (0). Fantastiskt! Alltis samtliga tjugo avkommor har A på höfterna. Två stycken med ED(1), men en väldigt bra statistik.

I helgen har vi genomfört MH för E-kullen på Eskilstuna OG. Med fem tikar i kullen var det skönt att ingen löpte, utan alla kunde vara med. Några samlades redan på fredag kväll på Strängnäs BK och vi åt en middag innan vi sov skönhetssömn inför lördagen. Det bar i väg redan kvart i sju i går morse och en lång intressant dag väntade. I stort sett var de stöpta i samma form. Sociala, trevliga hundar där det klart framgick, vilket jag redan visste, att de är balanserade. Leklust, bra gripanden, inga kvarståenden rädslor. Lite varierat på nyfikenheten, med i de flesta fall löste de det väldigt bra. Filmer kommer att läggas ut så småningom.
 
PH Korad Enduros Drive. 

Det händer mycket på hundfronten nu. Enduros Drive kommer att få en kull hos Lövlunds kennel där han har parat Polarmarkens Kuta. En mycket intressant kombination och jag har ställt mig i kö på en tikvalp som jag kommer att leta fodervärd åt. Jag var väldigt sugen att ta en själv. Det kliar riktigt i fingrarna att få börja om med en valp. Ett riktigt dilemma eftersom jag inte vill utöka antalet hundar i vår flock just nu.
 
Varje gång jag går ner i källaren och förbi gästrummet där så tänker jag på Cross. Jag saknar denna trevliga, positiva okomplicerade kille. Det går bra för honom hos sin nya familj och han har smält in bra i flocken.

Cross tillsammans med sin nya vän goldenkillen Milo.
 
Förra helgen hade vi ett miniläger hos Eva och Bengt med Elda. En riktigt trevlig helg det också. Jag lägger ut lite foton nedan.
 
Jag vet inte vad jag drar för anekdot här... ;-).
 
Jag tränar galopper på framåtsändandet med Allti.
 
Anneli och Dio var också med i Gårdsjön.
 
 
Enduros Elda På skjuter i från.
 
 
Els-Marie och Etta på framförgåendet.
 
 
Etta på budföring.
 
 
Eva och Elda På.
 
Fikapaus.
 
 
Jag och Bolt.
 
 
Kerstin och Essi Allt.
 
 
Lunchtime.
 
 
Platsliggning.
 
 
Dags för lite rapportträning.
 
 
I morgon har jag en sista lektion i skolan. Sedan är det en del övriga uppdrag som kommer att spjälka upp veckorna hela sommaren. Inte en enda helledig vecka under hela sommaren. Men jag ska nog finna tid att slå mig ner med en bok i en vilstol med de böcker jag lagt på hög. 
 
Jag har nu upptäckt att Allti är skendräktig för första gången i sitt liv. Så fysträningen under de närmaste veckorna kommer att se lite annorlunda ut än vad jag planerat. Det är säkert någon mening med det också... ;-)
#1 / / Kerstin G:

GRATTIS Emma,Petri och Diamant till uppflyttningen !

#2 / / Jenny i Sollefteå:

Åh så kul att få se Dio och Annelie! :)
Men du, jag är på jakt efter en trevlig schäfertant så jag kan överta en av dig så kan du skaffa en valp ;-)
Tyvärr såg jag att Kuta gick tom...

Hoppas att ni får en härlig sommar!
Jag ser att boken har kommit ut!! Grattis och vad roligt!

#3 / / Jenny i Sollefteå:

JAAA! GRATTIS till Emma, Petri och Diamant med, såklart!!! Kul att det går bra för er!