/ Allmänt /

6 januari - Full fart!

Jag började jobba redan den 2 januari och har haft fullt upp. Födelsedagen i torsdags hann jag knappt fira. Jag är klar med hemsidan till Bahlenberg InMove och har påbörjat den nya kennelhemsidan. Den kommer att ha samma adress, men pekas om till den nya domänen 24 januari, så tills dess måste jag vara klar. Bra med deadlines, så man inte somnar.... ;-).

Jag har hunnit köra intervaller och hundsim. I bassängen är vi nu uppe i 4 x 2.30. Vi har varit uppe i treminutersintervaller och jag funderar på om vi ska öka mängden till 5 minutersintervaller. Vi körde intervaller ute i går och då blev det 2 x 10 x 300 meter. Allti är relativt oberörd efter dessa, men efter simträningen i torsdags blev hon dålig. Jag vet inte om hon fick i sig en massa vatten eller vad det var. Men hon var illamående och dålig i magen. Det gick dock snabbt över. 
 
I fredags hade jag besök av Emma och Petri med Diamant. Vi tränade inomhus och det var första "lydnadspasset" sedan oktober. Men det kändes ingen skillnad. Vi körde lite fritt följ, positioner, stegförflyttningar och kryp.
 
I går hade vi middagsgäster då Oves söner med respektive samt lilla barnbarnet var på besök.I natt gjorde jag klart årsbokslutet för Svensk Bruksschäfer och i dag har vi äntligen tapetserat klart hos Oves ena son.
 
Veckan som kommer blir tuff både arbetsmässigt och träningsmässigt. Ja, hela januari ser rätt fullbokad ut faktiskt. Allti ska börja träna hundsim två gånger i veckan och jag tror vi kommer köra så i två månader. I övrigt blir det mest fartlek och intervaller. Jag ligger nog lågt med lydnadsträningen ett par månader till. 
 
Bara jag kommit runt den värsta arbetspuckeln så ska jag försöka få till lite mer intressanta blogginlägg. Det händer ju hela tiden intressanta saker att skriva om. Men tiden ska finnas också.
#1 / / Emma o Petri:

Tack för krypkursen!
Vi hade själva inte en tanke på att nyckeln låg i bakbensrörelsen... I helgen införskaffades liggunderlag och mattor, så nu blir det hårdkörning här hemma!

#2 / / Mia och Greta:

Vad roligt att det rör på sig :-) Hoppas du får många intressanta uppdrag i InMove :-)

#3 / / Mia och Greta:

Fungerar inte gästboken?