/ Allmänt /

24 februari - Valpträff F-kullen

Jag har haft världens träningsvärk i armarna sedan förra helgens Lek-clinic. Kanske inte hela sanningen varför jag inte tränat så mycket denna vecka. Det har även berott på arbetsbelastning. Inget ovanligt alls. Inleder med lite foton på Cross.
 
Ett underbart uttryck.
 
Jag inbillar mig att han har en hyfsad exteriör också. Vi får se vad de säger på 
exteriörbeskrivningen i maj.
 
 
Den är min!
 
Cross och jag leker.
 
Cross var med till hundsimmet i torsdags och gjorde sitt andra simpass. Det gick riktigt bra, men han behövde hjälp att komma i bassängen även denna gång. Sedan har veckan handlat om förberedelser inför valpträffen. Falco och hans husse och matte kom redan i går. Likaså Freda med matte och lillhusse. 
 
I dag klockan 11 drog det i gång. Då hade jag hunnit gå nästan en timme med Odette och Cross samt en timme med Bolt och Allt-I. Jag hann äta frukost och laga i ordning lunchen. Man får inte ligga på latsidan inte. 

Det var roligt att se alla vovvarna. Vi började utomhus med uppletande. Mycket mer hann vi inte innan lunch. Sedan var vi inomhus och tränade lite lydnad. Här kommer foton som Ann-Margret tog i dag:
 
 



Falco.








Falco med föremål.


Falco kampar med husse.


Annelie och Farah.








Farah med föremål.


Freda slappar.


Fnittra laddar på uppletandet.


Fnittra tränar lydnad.


Fnittra med föremål.


Fnittra kampar.


Fina Freda.


Freda med föremål.


Freda.


Freda på språng ut på uppletandet.


Jag har lagt ut föremål.


Farah.


Mamma Aqila är med.
 
Nu är det dags att sova. Måste ladda för ytterligare en fullspäckad vecka: Förhoppningsvis har jag hunnit få i väg rapportboken på remiss. Förutom mina undervisningstimmar ska jag förbereda en föreläsning och åka till Norrköping på B2B-mässa. Sedan har Svensk Bruksschäfer årsmöte på lördag och även det kräver vissa insatser från kassören... ;-).
Godnatt!
#1 / / Marie, troya o Tyra :

Trevliga de ser ut alla f-hundar!

#2 / / Mia o Fnittra:

Tack för en som vanligt rolig o lärorik dag! Och god mat!!

#3 / / Mia och Greta:

Ja du vet vad du har att göra :-)
Otroligt fina bolder från träffen :-)

#4 / / Angelica:

Härliga bilder, känns bra <3.