/ Allmänt /

24 maj - Snart dags för resten av D-kullen

Under veckan har jag haft fullt upp och är inne på slutspurten vad gäller förberedelser för helgens MH. Passar på att lägga ut Did It's MH från april. I helgen är det dags för Denver, Drive, Dio och Diamant. Dante kan tyvärr inte vara med, men gör sitt MH 10 juni.
Det har blivit dåligt med träning denna vecka. Lite av allt, men jag tycker inte det känns tillräckligt. "Det gör du aldrig", skulle min man replikera och det ligger väl något i det. 

I dag har jag varit och kört lite bett-träning hos Toni Tur som är tillbaka i Sverige under ett par veckor. Vi ska dit nästa vecka igen och sedan är det bara att hålla tummarna för att L-testet går bra. En liten föraning kommer jag nog att ha efter helgens MH. Jag känner mig trygg med miljö och kampen fungerar allt bättre. Det var ju lite si och så med tillkämpandena i början då Drive studsade runt och klättrade en del. Men det är helt borta nu. Jag vet att han är ruskigt uthållig. Jag har testat torrläggning av föremål och det finns ingen avmattning efter fem minuter. Förmodligen inte efter tio heller. Det enda jag inte vet är hur han reagerar och agerar vid överraskningar. Jag har bara en känsla av att han löser det mesta själv. Möjligen en undanmanöver eller kort flykt, men jag tror att han laddar framåt ganska snabbt. Vi får se. Det ska bli spännande. Eftersom han har visat prov på att det finns ett litet aggressionspaket så ska det bli intressant att se honom på spökena. Jag tror vi får se en ganska uppblåst och pampig ung hane, men kan ha fel. Åh andra sidan är han social och trevlig så det ska bli minst lika roligt att se avreaktionen.


#1 / / Anneli & Arja:

Härliga, härliga Did It! Svansen går hela tiden under provet.