/ Allmänt /

30 mars - Närmar sig deadline

Denna vecka har mest handlat om att få till de sista redigeringarna på "I de färgblindas rike". För den här gången ska jag väl tillägga. När redaktören gjort sitt arbete så väntas väl mer jobb kan jag tro.

Det var sista veckan som vi åker till simmet två ggr per vecka. Skönt. Nu vill man börja vara ute mer. Jag har varit slarvig med klövjeväskan denna vecka. Det är så förbaskat tråkigt, men jag ska sätta fart igen nästa vecka. Däremot har jag varit duktig med att stretcha höftmusklerna 2-3 ggr/dag. Intervaller har det också blivit och i morgon rapportträning i Barva.

I dag har Allti varit hos tanddoktorn. Hon har en avslagen tand och förutom en svart prick i mitten så har tanden gulnat. Det är den lilla framtanden nertill som sitter närmast den högra hörntanden, I3 tror jag den heter. Veterinären började med att lyssna på Alltis hjärta.
- Åh, här har vi en hund med bra kondition verkar det som, sa hon.
Det kändes bra att höra.
Tanden var avslagen och veterinären rekommenderade mig att ta bort den. Hon förklarade att bakterier letar sig ner i pulpan och att det kan ge böld vid tandroten. Jag ville inte operera i dag eftersom vi är anmälda till tävlingar under april. Samtidigt så väntar jag på att Allti ska börja löpa vilken dag som helst. Men säker är jag inte eftersom hon i bland börjat löpa när hon är som mest urfälld och i bland när hon pälsat på sig efter urfällning. Dessutom borde det dröja pga att hon har haft valpar. Så jag bokade operation 12 juni, men kan boka tid tidigare om hon börjar löpa.

Bolt är förkyld. Han harklar sig och har både inåt- och utåtnysningar. Snorig är han också och snarkar nästan lika mycket som husse. Jag beställde tid hos veterinären på tisdag då jag ändå ska dit och ta progesteronprov på Aqila. Jag tror vi ska åka i två bilar till veterinären. Det är ju lite synd om Bolt att åka dit i hop med en höglöpande tik. Jag kände mig lite dum när jag frågade om de hade munkorg på kliniken. Det har de, men för säkerhets skull ska vi fasta Bolt på tisdag morgon utifall att de behöver ge honom lugnande för att kunna undersöka honom mer ordentligt. Det är ju inte så lätt att titta i halsen om han har munkorg på sig.

Drive har varit dålig i magen. De har fått tuggben som både han och Bolt blev dåliga av. Allti måste ha en järnmage för hon har inte reagerat alls. Bolt har blivit bra i magen av sig själv, men Drive har fått leva på maizenavälling i dag.

I eftermiddag har jag, Allti och Drive varit i Kjula och tränat uppletande. Jag är väldigt nöjd med de uppletanden som Allti gjort på träning i vår. Hoppas det håller i sig på tävling. Jag passade på att träna lite lydnad med Drive också. Bland annat platsliggning och han skötte sig jättefint.

Nu blir det ett sista dygn med mitt manus. Jag har suttit nere i valprummet och jobbat så att Drive slipper vara ensam så mycket på kvällarna. Det blir nog så i kväll också.

#1 / / Mia och Greta:

Undrar om det är någo på G med förkylningar? Har hör andra som också haft symptom. Hoppas han kryar på sig i alla fall. Skönt att det fungerar med uppletandet - nu i alla fall ;-)

#2 / / Ingrid:

Även om det går någon smitta, så varför skulle Bolt få den? Han som aldrig träffar andra hundar än våra egna. Då borde det vara Allti som varit på hundsimmet.

#3 / / Mikkel:

Spennende med boka di!



Og lykke til med å fjerne tann på Allti. Vida har fjernet noen tenner, og det har gått problemfritt. Eneste var at da ene store jekselen måtte fjernes, så måtte hun lære å ta opp tungapporten på nytt...

#4 / / Mia och Greta:

Men ni var alla i Katrineholm? Men jag antar att det måste smitta "nos mot nos"?

#5 / / Ingrid:

Mia, nej Bolt var inte med. Han ryms inte i bilen numera..;-)