/ Allmänt /

23 december - Vi lever!!

 
Enduros Error HD A ED ua (0)
 
Fullsmockade dagar med jobb, jobb, jobb, hundträning och jobb,jobb,jobb. Det har gått i ett. 
Jag kan börja med att berätta att Error, som första E-kullare, har röntgats och att resultatet följer samma mall som Alltis tidigare röntgade valpar. Förutom Blixtra, som hade en liten anmärkning på ena armbågen har alla hennes valpar haft HD A och ED utan anmärkning. Även Error har nu HD A och ED(0). Jag såg bilden på plåtarna redan innan SKK hade sagt sitt och vid jämförelse med Denvers och Dantes plåtar, var jag ganska säker på att det skulle bli A på höfterna. 


I övrigt har jag hunnit med en hel del sedan min förra blogginlägg den 7 december (huga, så länge brukar det aldrig vara mellan uppdateringarna). Jag har dels satt i hop årets kennelalmanacka och skickat ut till våra valpköpare. Tyvärr kunde jag inte lägga in datumen för MH (E- och F-kullen) samt MT för C-kullen. Men i mitten av januari hoppas jag kunna skicka ut information om när dessa "evenemang" blir. Det roliga med årets almanacka var att Trycksakstorget ordnade så att jag utan problem kunde lägga in extrasidor där samtliga Endurohundar fick vara med.

 
Kennelalmanacka 2013

A-kullen.
 
 
B-kullen.
 
C-kullen.
 
 
D-kullen.
 
E-kullen.
 
 
F-kullen.
 
 
Jag har försökt köra tre fyspass i veckan med Allti, utöver långpromenaderna varje morgon. Det har varit simning, intervallträning och skritt i koppel varvat med lösa hundar i obanad terräng. När snön kom bytte jag ut det där med obanad terräng till ytterligare ett intervallpass. Men nu har snön sjunkit i hop, så jag ska ta upp det där med obanad terräng igen. Det är bara så förbaskat jobbigt för mig... ;-). Rapport, uppletande och lydnad ligger nere någon månad till.

Många av de saker jag planerat att göra under hösten har förskjutits genom att jag har fått fler uppdrag. En helg har jag ägnat åt en rejäl städning i mitt kontor. Jag har gått i genom alla lådor och pärmar. Hela projektet resulterade i fyra fulla sopsäckar och ett par kartonger med gamla laddare, mobiltelefoner och annat krafs som jag aldrig kommer att använda. Det är jätteskönt att ha det gjort. Det som återstår är att rensa bland alla foton som jag har i datorn och spara dem på DVD.

Det är mycket som tar tid. Bara en sån enkel sak som ett nytt bokföringsprogram att sätta sig in i. Jag hade räknat med att hinna klart rapportboken och fixa nya hemsidor. Men tiden har inte räckt till. Så det tänkte jag ta tag i nu under julledigheten. Det blir för övrigt inte så lång julledighet som jag hade räknat med. Redan den 2 januari ska jag börja jobba igen.

Mitt i allt detta håller vi på och hjälper en av Oves pojkar att tapetsera. Så i dag blir det lite bokföring och fakturering. Sedan ut och köra slut på hundarna, innan vi åker till Eskilstuna och gör sista rycket med tapetseringen.

God Jul allesammans!


 
#1 / / Jenny i Sollefteå:

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
Vilken underbar almanacka!!!

Jenny m fam

#2 / / Maria:

Skönt med uppdatering. Jag började nästan bli orolig. Vi bloggläsare är bortskämda med täta blogginlägg, att något annat gör att man börjar fundera om det hänt något.
God Jul och Gott Nytt År!
Maria

#3 / / Anonym:

"The flying" Allt-I ;-)
/Torbjörn

#4 / / Nina:

God Jul och Gott Nytt År¨på er.
Tack för almanackan.

#5 / / Jenny & Error:

God Jul
&
Gott Nytt År

#6 / / Eva & Elda:

God Jul & Grattis Allt-I till årets rapport hund Elda e så stolt att ha en sådan mamma.

#7 / / Lina :

God Jul bästa kennelfamiljen!

#8 / / Kristoffer Bokföring:

Mysg idée med allmänackan!

#9 / / Helena Hagström:

Waoo va fin den va almenackan , det värmde mitt hjärta att FINASTE Jaja va med

#10 / / Marie, Troya o Tyra:

Vilken fin almanacka du gjort! Jo, inte fanns rapportboken i hyllan när jag skulle välja julklapp till sambon, han fick nöja sig med en navigationskurs sålänge...:)