/ Allmänt /

26 augusti - Snöpligt slut

Ett glädjeämne nere i Skara var att få denna lilla svarta guldklimp på 11 veckor -
Enduros Freck.
 
Jag hade tänkt blogga om SM-rapporten i kväll, men är fortfarande för upprörd för att kunna avlägga en nyanserad rapport. En av våra träningskompisar, som också bröt på rapporten, frågade:
- Undrar hur långt tid det tar att lägga detta bakom sig?
- Precis så lång tid som du vill det ska ta, svarade jag.
Och jag både vill och behöver få älta det ett tag till. 
 
Det gick alltså åt helvete och rapport är grenen där det kan gå åt helvete och man fortfarande kan vara nöjd med sin hund. Bra framföringar, bland de snabbaste och man såg ingen skillnad på tempot när hon gav sig i väg på fjärde skicket uppför slalombacken. Vare sig jag eller Ove hade kunnat drömma om att hon skulle kunna vända i ett läge där inga hundar fanns ute på sträckan. Men vi fick lära oss att allt kan hända. Men som sagt, för att kunna berätta om denna rapporttävling behöver jag mer distans. Som någon skrev på Facebook "Jag fick hicka när jag hörde var rapporten skulle gå. Skatås i Göteborg hade varit lika enkelt". Ja, eller varför inte Vilsta fritidsområde här i Eskilstuna. Nu behöver klubbarna inte längre ge sig i väg ut i skogen och reka rapportbanor. I de flesta orter finns ju närbelägna fritidsområden där man kan lägga ut en bana rakt över alla motionsslingor. Eller varför inte i Stadsparken och om den inte räcker till så kan man ju ha förlängningar fram till stadens torg. 

Ja, som ni ser så är jag irriterad och ironisk och då ska man inte berätta om sina nederlag. Så det får bli i morgon.

I dag passar jag i stället på att gratulera Kalle och Alstra som tog sitt andra 1:a-pris i lydnadsklass 1 på 171,5 poäng. Stort Grattis Kalle och Alstra!!
 
Allt-I var helt obekymrad efter den spruckna SM-rapporten: Kom igen matte! Nästa
gång lovar jag att ta de små flugsnapparna....
#1 / / MOnica/Jazza:

Förstår dig Ingrid!! SÅ jäkla tråkigt när de ställer till det så här. Kan inte förstå varför eftersom grenen är svår ändå.
Höll på att börja grina när jag såg att det var Allt-I som kon in på A igen :(

#2 / / Monica igen:

Ja någon ko var det ju inte som kom in på A....
Är också upprörd & kan inte skriva ;)

Svar: Ja, det är en tomhetskänsla som nog ligger kvar några dagar. Snabbast på första skicket, tre sekunder efter den snabbaste på tredje skicket och snabbast till första skytten på fjärde skicket. "Fri bana", dvs inga hundar ute. Klart att vi var säkra på att hon skulle komma till D-stationen. Nej, man måste ha hållit på med rapport för att kunna godkänna en rapportbana. "För lätt bana"? Det finns inga lätta banor med 20 startande och liggtider på mellan en och en halv och två timmar. Kan inte ansvariga på förbundet fatta detta?
Kennel Enduro

#3 / / Carita Tallstrand:

Man blir så ledsen när man tänker på alla förberedelser som tävlande har lagt ner inför ett SM. Timmar av fysträning, filande på lydnad, skapa rätt nivå av förväntningar på alla moment mm mm. Och så det här....