/ Allmänt /

29 november - Minst fem valpar, förmodligen fler


Foto från dag 51 förra hösten.

I brist på färska foton får jag fuska med ett från förra hösten när D-kullen var på gång. Allti ser väl ungefär likadan ut nu.

I dag var det dags för dräktighetsröntgen. Det var lite tidigt enligt veterinären och därmed svårt att säkert säga antalet. 5 valpar syntes tydligt. Förmodligen ytterligare en sjätte valp, kanske fler. Men de rekommenderade mig att vänta några dagar och återkomma för att få tydligare bilder. Och så får det blir när jag ändå har betalat för det. Jag lovar att jag ska ta "färska" bilder på Allti i helgen om det är lite ljusare ute.

Jag röntgade även Cash i dag. Det var inga A-höfter, men heller inget gravt fel. Kan vara B, men även C. Så vi får se vad avläsningen visar. Det fanns tyvärr en tydlig pålagring på ena armbågen, men det är svårt att säga vad den klassas som. Vi får avvakta och se.
#1 / / Maria Jonsson:

VAD SPÄNNANDE !:-)

#2 / / Mikkel:

Så spennende med valpene! Får håpe det er noen på lur der også. Tipper på 4 tisper og 3 hannhunder.



Synd med leddene til Cash. Han virker utrolig fin!

#3 / / Mia:

Det närmar sig!!!Nu är det bara att vänta på fördelningen!

#4 / / Helena:

Nu är det nedräkning, spännande! Hoppas på en bra fördelning också.

#5 / / Kerstin Gustafsson:

Så spännande !

#6 / / Eva & Väinö:

Så spännande .....

#7 / / Harriet:

lustigt innan jag läste att det var förra året bilden togs på Allti skulle jag till att säga -så tjock var hon inte förra gången......:-) Hon är bra fin lilla Allti.

#8 / / Jenny och Cke (X'Lex):

Längtar och hoppas :)