/ Valpar /

12 mars - Besök av en underbar Cuperhund


Enduros Cash 12 månader

Vaknade till skinande sol och gick en långpromenad med Allt-I och Bolt. Eftersom klockan var ganska mycket (tog sovmorgon) så vågade jag inte ta med mig Odette, utan henne fick Ove promenera med. Det jag är "rädd" för är att vi möter andra hundar eller människor också för den delen. Odette skäller på det mesta som befinner sig där hon inte tycker det ska vara. Och Allt-I uppskattar inte när Odette "tar sig ton". Så jag känner mig mycket mer in control om jag slipper fundera på att avvärja bråk mellan de båda tikarna.

Efter promenaden fick hundarna vara ute i rastgården. Bolt har inte börjat reagera på Alltis löp än, men han fick nöja sig med Odettes sällskap och Allti fick ha en rastgård för sig själv. Själv städade jag och inväntade Cash med familj. De dök upp strax efter klockan ett och vi började med fika.

Cash visade sig vara en vacker kille. Mycket pigment, kompakt och bra storlek. Dessutom balanserad. Lugn inne och full fart när det skulle vara det.


I sin barndoms skogar


Det var lite svårt att fotografera i solljuset.

Jag fick se lite av vad de hade hunnit träna in på lydnaden och efter det körde han ett uppletande. Jätteduktig vovve..och matte med så klart.

Filmsnutt från lydnadsträningen.

#1 / / Lina:

Vilken fin kille han ser ut att vara, både på filmen och på bilderna! <3

#2 / / Linda och Clicker:

Jäsiken vad snygg han har blivit!!!!

#3 / / Nina&Aqila:

Oj vilken fin kille. Och vad duktiga dom var också, roligt att det går bra för dom.