/ Träning och valpar /

28 januari - Semesterdag


Urfälld Allt-I på valpkurs.

I går kväll var jag i Södertälje och tränade i simbassäng för första gången på länge. Startade med 2 minuter-intervaller och det gick bra. Kommer att pulsera träningen i ett par månader. Pulseringen innebär att jag successivt kör allt hårdare under tre veckor och sedan går tillbaka en vecka. Ökar under tre veckor och backar tillbaka osv.

I dag har jag haft semester och ändå fullt upp. Åkte halv nio och kom hem strax efter 18.00..;-).
Steg upp vid 06.00, men snoozade en halvtimme. Gick sedan korta rundan på en halvtimme med Bolt och Allti. Frukost framför TV:n och i väg mot huvudstaden vid halv nio.

Hade bokat in träning tillsammans med Eva Bodfäldt klockan tio och kom fram i god tid. Det blev stadga på ligg inför inkallning och i dag gick det inte lura Allti. Stegförflyttningar åt höger och vänster. Vänster är enkelt, men jag vill ha henne rak åt höger. Det blev bra till sist. Sedan tränade jag stadga på läggandet inför krypet.

Klockan ett startade valpkursen "Sikta mot stjärnorna" och jag fick återse Diamant och Did It. Med så sociala valpar är det svårt att veta om de kände igen mig, men jag tror det. Det pussade och var glada i alla fall;-).
Vad kursen handlade om kan ni läsa här.


Diamant har fokus på sin matte.



Japp - hon är en Diamant:-). Inte helt Allt-I look alike utanpå, men
ändå får jag en sån känsla <3



Did It med sin matte.



Did It - så söt.



Diamant kampar med sin matte.



Did It kan konsten att slappna av...;-).

Detta är de första Dundervalpar jag träffat sedan leveransen. Men jag får rapporter och foton. Här kommer några från Denver. Längtar till den dag då jag får återse denna underbart positiva kille.


Man blir varm inombords när man ser honom:-)


 
Yes! Den är min!


Timmen är sen och helgen kort. I morgon bär det i väg för att kolla på en ny bil. I övrigt kommer helgen att bestå av fortsatt arbete med bokmanus och en del föreningsarbete och naturligtvis hundträning:-)

#1 / / Eva:

Skulle vara jätteroligt att vara på kurs hos Eva Bodfält!

Vad underbart söta dom är D-valparna!!

#2 / / Jenny, Elba o Dio:

OJ vad syskonen har vuxit, dom också. DidIt är så söt i sina "collie-öron" :)

Ibland är det synd att man bor så långt från "civilisationen". En kurs hos Eva vore ju toppen :)

Ha en härlig helg!

#3 / / Ann-Margret & Vinja:

Vad dom vuxit dom små liven, och så söta dom är :)



Måste varit kul vara med och se dom när dom gick kurs.

#4 / / Kattis:

Vilka härliga pälsbollar de är! :) Så fina!