/ Valpar /

18 februari - Grattis på 1-årsdagen!


Vilken underbar flock! C-kullen i augusti 2010.

Det har spökat lite med dateringen i rubriken och jag antar att det är mitt fel;-). I dag fyller vår C-kull ett år och det är helt otroligt vad snabbt ett år går.

En otroligt trevlig och jämn kull som det ska bli intressant att följa under 2011. En och annan kommer då sannolikt att debutera på tävlingsplanen, dom ska röntgas och MH-testas.
Som sagt, trevliga och stabila hundar med bra kamplust av det jag har sett. Grattis på er allihopa:


Chriga



Clicker



Cenit



Cinza



Cross



Canis Royal - kallad Rex



Coola Pompe



Cash


Cax


Jag hoppas kunna uppdatera hemsidan med nya fräscha vuxenbilder i sommar efter vårt MH, då de flesta - kanske alla? - kommer att träffas i Eskilstuna.

I onsdags var jag alltså i Kungsör och tränade. Det fungerar fortfarande inte att lägga ut inbäddade videofilmer så träningen ser ni här.

Jag körde främst ingångar, stegförflyttning, stadga på krypet och övergångar i framåtsändandet. Jag är inte så där jättenöjd med träningen. Det är svårt att hålla koll på detaljerna när man tränar själv och jag hoppas att "kenneltanten" har möjlighet att vara med på måndag när jag har ny tid. I dag var jag i Stockholm och tränade och kom med Eva Bodfäldts hjälp på att jag nog måste ta tag i det jag slarvat med från första början: belöningarna. Som det är nu så fokuserar Allti för mycket på mina händer och jag lovar att om jag går ett fritt följ och stoppar handen i fickan så skulle hon gå ur position direkt och tro att det är belöningsdags. Jag har aldrig krävt någon ordning och reda där, utan låtit henne agera fritt vid belöning..(med risk för blodvite emellanåt...;-)). Just nu är det såna detaljer som känns viktigare än själva momentläran. Jag har heller inte tänkt så mycket på hur jag belönar. När jag nu börjar jobba med att försöka få bra stegförflyttningar ser man tydligt att hon ligger för långt fram, vilket också gör att hon tänker mer framåt-höger och inte är riktigt rak i kroppen. Så mitt slarv visar sig både i stegförflyttningar, inledningen på krypet och vid ingångar. bara att kämpa på.
Jag har en plan:-).

#1 / / Nina:

GRATTIS till alla i C-kullen på 1 års dagen



Från mamma Aqila

#2 / / Miss o Alstra:

GRATTIS C-kullen från mormor Miss och moster Alstra

#3 / / Mia o Razzel:

Är det 1 år sedan!? Gud vad tiden går fort!

Bra att du har en plan ;-)

#4 / / Mia o Razzel:

Som ni ser så var det något fel på internet igår. Vill inte verka tjatig MEN inlägget jag skrev syntes inte när jag skickade kommentaren :-) Så då försöker man ju igen och igen ....

Så du får väl rensa lite Ingrid :-)