/ Tävling /

29 augusti - Grattis Erik och Brave!


Vinst och ett förstapris i lydnadsklass 1.

Erik och Brave har värmt upp med en lydnadsetta i väntan på att få komma med på sin första elittävling. Tyvärr många bortlottningar, men vi håller tummarna för att de får debutera i höst. Det blev ett förstapris i lydnadsklass 1 på fina 183 poäng. Bra jobbat och ett stort grattis!

Jag blev positivt överraskad av ett sms i dag. Min snälla träningskamrat och "kenneltant", kattvakt och allt i allo hade läst gårdagens blogg. Hon smsade och frågade om jag ville låna hennes 2 kilos träapport. Den människan har tydligen allt i hundväg hemma. Så i dag när jag kom hem från jobbet hade hon varit här och lämnat apportbocken och en DVD med Cax MH. Jag har redigerat filmen och den håller just nu på att laddas upp på YouTube. Jag lägger ut den på bloggen i morgon. Ska också försöka hinna kopiera DVD-skivor med C-kullens MH till alla dem som jag lovat skicka till. Hoppas jag kommer i håg alla. Annars får ni tjoa till om den inte dykt upp senast under nästa vecka.

Går och väntar på löp, men får försöka ta mig i kragen och träna lite utifall det mot all förmodan skulle bli NOM för oss. Det är lite "goäckligt". Precis som SM. Man vill vara med, men i skarpt läge skulle man önska att det räckte med att stå och titta på. Samtidigt kan jag knappt bärga mig vad gäller att få till E-kullen. Intresset för kullen är stort och det är roligt. Känner mig förunderligt mätt på träning och tävling och ser i stället fram mot en vinter med små ulltottar i köket.

Apropå småtottar, så har Allt-I's syster Alstra nyligen fått sju små bäbisar.


Alstra med sina underverk


Åh herre Jösses, vad små dom är....*suck*


Mormor Miss - Alltis och Alstras fantastiska mamma - vill också vara
med på ett hörn. Är det inte det som mormödrar är till för?

#1 / / Ia Weylandt:

Vilken Underbar Kennel-Allt-i-Allo du har :0)



Vi lånade en 2-kilos igår.. SuperDollar apporterade den som om han aldrig gjort annat..

Värre var det för Husse å få iväg den 10 meter ;-)



Stoppa in en Kork i Prinsessan,,, drygt 2 veckor till kan hon gått knipa..



Ha de bäst// Vi hörs