/ Valpar /

29 oktober - Inget är som väntans tider

Dag 57. Miss fick dag 58. Allti dag 59 och Aqila dag 60. Undrar när D-kullen kommer?


Allt-I dag 57....

Dagen blev inte riktigt som planerat. Men man ska vara lite flexibel. Skulle egentligen ha gjort mig lite snygg i dag (ja ja så gott det nu går). Men jag avbokade hårfrisörskan och passet får jag ordna en annan dag. En valpspekulant kom lite senare än beräknat och det var i grevens tid att visa upp Allt-I. Inte mycket att se. Och det talade jag om innan också. En högdräktig tik är en högdräktig tik. Men hon visade i alla fall att hon inte brukar bita dem hon träffar...;-)

Jag hämtade Josefina vid tåget och blev påmind om att den sista valpen i B-kullen snart lämnar flocken. För hur länge kan jag tänka. Det blir nog en och annan tår när Bolt lämnar oss.

I kväll har vi fixat i ordning det sista i valprummet. Jag ska bädda sängen i morgon, tänkte jag. Allti var med när vi skruvade i hop "valplådan". En otroligt smart konstruktion. Det är egentligen inte en låda, utan vi skruvar bara fast en gavel som en kortsida. Andra kortsidan utgörs av väggen. På långsidan har vi just nu bara skruvat fast en bräda. Allt eftersom valparna växer skruvar vi dit fler. Eftersom det är källargov så har vi lagt liggunderlag i botten. Ovanpå det en gummerad matta från ÖB. Sedan blir det en flismatta och tidningar. De första dagarna brukar jag ha en Biabädd, så den står redan på plats. Kanske foto i morgon om jag inte har annat att förtälja...;-).

När jag ändå var i källaren så passade jag på att ta ner lite tvätt till tvättstugan. Allt-i var med, men valde att ligga kvar i valprummet. Det såg ut som om hon förstod att vi ordnat till det för henne och hennes valpar. Jag tror säkert att hon gladeligen hade legat kvar om vi inte ropat på henne.

Ingen temperaturväxling än. Jag har tempat morgon och kväll. tempen har legat mellan 37,5-37,8. Jag tror fortfarande att valparna kommer på måndag. Vi får se.

Vi är på gång. Vi är laddade. Vi bara väntar.

#1 / / Anna:

Vilken rund och go tjej!

Spännande att se när det kommer sätta igång!

:-)

#2 / / Kakmonstret:

Inte visste jag att du hade skaffat ett Vietnamesiskt hängbuksvin ;-)

#3 / / Harriet Ekman:

Det är så otroligt spännande, är inne på sidan flera ggr om dagen för att inte missa första rapporteringen!

#4 / / Helena Hagström:

Håller tummarna för att allt ska gå bra nu för fina Allt I !!!



( lycka till nu mamma allt i från jaja )