/ Valpar /

25 mars - Fem veckor


Proppen kommer ut ur kattburen. Äntligen kollar.

Uj vad tiden går fort. Tycker att det var nyss som Aqila kom hit och nu är det bara tre veckor kvar tills hon ska åka hem. Jag tror dock att hon tycker det ska bli skönt. Hon har allt mindre lust att stanna hos valparna och dom ska snart få sova utan sin mamma på nätterna. Konstigt nog så stannar dom fortfarande i sin valplåda under natten, men den börjar bli lite trång för dom.

I dag har valparna varit ute. Fem stycken på förmiddagen när Aqilas matte var på besök och fyra stycken framåt kvällen innan det blev för mörkt för att fotografera. Ann-Margret var här i eftermiddag och hjälpte till. Hon och Ove tog hand om rangeringen av hundar medan jag jobbade. Hade lite brådskande saker som skulle fixas.

Här kommer delar av dagens bildskörd:


Proppen - vars öron är på väg upp



Korken - en stilig kille - väldigt lik Aqila i samma ålder



Pyret var ju med  går, så jag nöjde mig med denna bild




Dykarn - så himla mysig, tror bestämt jag behåller honom...;-)




Äntligen poserar bland stenarna




Zen, ganska lik Korken



Lucia - ursäkta grässtråna, men detta var enda gången hon satt still.
Hon påminner om Bestha Elsa i B-kullen. En vovve med humor.



Sotis - har kommit i gång alltmer och påminner mest om Allt-i som valp



Final - en mysig kille


Avslutar med en bonusbild på Dykarn.


Uttrycksfull:-)

Bäst att sova - ska till Stockholm tidigt i morgon igen.

#1 / / Helena Hagström:

Läser här varje dag men inser att det är nu man ska sluta o besöka sidan tills alla sötnosar är levererade

Galet va fina dom är.

#2 / / Helena Hagström:

Sotis är fortfarande nr 1

Nähe bäst att dra vidare för här blir man ju bara valpsjuk

#3 / / Eva:

Jättehärliga bilder på dom små rultisarna! Ja, dom där åtta veckorna går verkligen fort!

#4 / / Ann-Margret:

Dom är verkligen jätte söta nu. Skulle kunna tänka mig ta hem allihopa. Fast Lucia är ju helt klart en favorit :)

#5 / / Jonas:

Verkligen fina bilder!

#6 / / Angie:

Valpsjuk ? ...nä, inte alls...inte jag inte ;)

Så obeskrivligt söta dom är !!

Men vart tog Final vägen ? ...vill ju se han oxå :) den lille raringen :)

Kram !

#7 / / Angie:

...Men nu ser jag ju den lille raringen :D !! Han ligger ju där bland barren :D

Puzz på honom !

#8 / / Mia o Razzel:

Men det blev lite charmigt med grässtråna. :-)

#9 / / Helena Hagström:

Nu är jag här igen fast jag inte borde,så nu drar jag vidare

#10 / / Jenny:

Nejmen guud, vilka sötisar! Man vill bara att den ska hoppa ur bilden och komma tll mig... :-)



Titta gärna in på min blogg, om du har tid! :-)

Kram!

#11 / / desiree !:

hej!

mycket härlig blogg.

Hoppas att du kikar in på min, kanske slänger en kommentar...? Om du gillar min blogg, följ den gärna via bloglovin :D Ha en fortsatt bra dag.



söta hundar!

#12 / / Lina:

Ja vad säger man, vilka godingar! Det är tur att jag har Elsa hemma annars hade jag nog tagit en, eller två. Trots att dom är hanar! ;-D

#13 / / Anna:

Ja vart tar iden vägen!!? Tänk att dom redan är 5 veckor. Riktiga sötnosar!!

#14 / / Ingrid:

Ja dom är så söta att man blir alldeles matt. Och snart har vi ett nytt gäng Enduromattar - och hussar att lära känna. Ska bli jätteskoj detta!