/ Träning /

19 juli - Spår och uppletande


Allt-i i uppletanderutan..;-)

Började som vanligt dagen med en långpromenad med Allt-i och Bolt. Det är betydligt skönare att vara ute nu när det blivit svalare ut. Det där med temperaturer över 30 grader är inget för mig.

Jag använde en stor del av dagen åt att städa. Sedan började jag med en surdeg. Den bestod av att stryka tvätt som legat i nästan ett år...Oj då sa dottern. Hon hade helt glömt bort att hon hade ett par snygga blusar...;-). och jag hade glömt bort att jag hade en tunn sommarkavaj.

Jag hann inte stryka klart allt trots att jag höll på i två timmar, men det är en dag i morgon också.
I kväll har jag och Ann-Margrt tränat spår och uppletande. Eftersom Josefina flyttar till Lund sista augusti så är det inte är säkert att hon är hemma och kan tävla Bolt, så han finns numera med i min träningsplanering. Tänkte anmäla till lägre spår i höst, så får vi se vem som tävlar med honom.

Vi började med att gå ut spåren och medan dom låg så vallade vi hel ruta. Denna gång inte där terrängen var som bäst. Vi ska nog hitta ännu djävligare rutor framöver.


Vet inte riktigt vad jag ska förklara för Allt-i eller om det är Ann-
Margret jag pratar med?


Vild i blicken.


Vinja på väg in med föremål.


Vinja räcker ut tungan åt sin matte.


Bolts tur.



Bolt på väg in med föremål.


Okej, du var duktig. Du ska få bollen.


Duktig vovve!





Dags plocka ner snitlsar.


Efter uppletandet var det dags att ta spåren. Bolt hade ett spår på ca 700 meter. Men det var ganska jobbigt med mycket markbyten. Han skötte sig bra och tog alla pinnar.

Det var dock stor omställning att sedan spåra med Allt-i. Nu var hon säkert extra het efter att ha sett mig spåra med Bolt. Jag gick lite vilse när jag lade hennes spår så det var ganska risigt och eländigt att gå. Men hon skötte sig bar och plockade alla pinnar. När jag kom tillbaka alldeles svettig och slut så föreslog Ann-Margret att jag skulle gå lite långsammare. Hon ska nog baske mig få prova att spåra med Allt-i nästa gång så får hon se hur lätt det är.

#1 / / Eva:

Fy för att stryka i två timmar i värmen! Det enda jag stryker är gardiner och dukar.

Vad ska Josefina läsa i Lund? Där har jag en bror som undervisar.

#2 / / Lina:

Nämen ska inte Bolten med till Lund! Det är ju den bästa tiden att ha hund, när man är student! :-)



Jag stryker det jag ska använda, allt annat får vara skrynkligt tills tillfälle. Jag avskyr det nämligen, varmt och tar lång tid. Usch.



#3 / / Ingrid:

Eva, hon ska läsa kriminologi.

Jag köper numera bara strykfria kläder, men det finns en och annan skjorta som måste strykas. Dessa skjortor kan man bara använda en gång per år eftersom det är ungefär så lång tid som går mellan stryktillfällena. Fast om man inte centrifugerar så hårt och hänger på galge så slipper man nog. Men kökshanddukar och örngott brukar jag också stryka.

Och jo, Lina så har jag också resonerat, men om det är ostruket så väljer jag något annat för oftast är det bråttom när jag ska i väg...;-).

Jag tror Bolt har det bäst här hos oss. Studentlivet innefattar ju en och annan fest, så det kan vara skönt för Josefina att bara ha sig själv att tänka på. Men nån period kanske hon tar honom med sig.



#4 / / Mia o Razzel:

Oj, ett år det är värre än det som jag har liggande, får dåligt samvete om det ligger en månad. Men det är skittråkigt att stryka.

Varför får dom något galet i blicken när man plockar fram en boll? Ann-Margret kan få gå efter Razzel en gång också så får hon se hur lätt det är att gå långsamt asg